مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته به دلیل وزش باد گرم ۲.۵ هکتار" از جنگل های استان طعمه حریق شد.

گیل خبر/ به گزارش ایرنا؛ میرحامد اختری شامگاه جمعه اظهار داشت: در این مدت ۶ فقره حریق در جنگل های طبیعی شهرستان های ماسال، آستارا، تالش، سیاهکل، فومن و رضوانشهر به وقوع پیوست.

وی با اشاره به آمادگی منابع طبیعی گیلان با توجه به هشدار هواشناسی مبنی بر وزش باد گرم اضافه کرد: تمام نیروهای قرقبان و حفاظتی منابع طبیعی استان حضور به موقع داشتند و حریق ها با کمک نیروهای مردمی و امدادی اطفا و مهار شد.

مدیرکل منابع طبیعی گیلان با بیان اینکه هم اکنون حریقی در جنگل های استان نداریم، خاطر نشان کرد: تمامی ۶ فقره حریق، سطحی بوده و به درختان آسیب وارد نشده است.

وی با بیان اینکه در ١٠ ماه گذشته ٢٣٢ فقره حریق با ۴۷۳ هکتار در جنگل های استان گیلان به وقوع پیوست، اظهار داشت: این تعداد حریق نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ تعداد ۴۶ درصد و در مساحت پنج درصد افزایش یافته است.  

ماه گذشته نیز ۱۷۴ هکتار از جنگل ها و مراتع استان با ۱۱۱ مورد حریق به دلیل وزش شدید بادهای گرم دچار آتش سوزی شد که همه سطحی بوده و به تنه درختان آسیبی نرسید.

 مردم در صورت مشاهده آتش در جنگل ها و مراتع از طریق تماس با شماره ۱۵۰۴ و ۱۳۹ مورد را اطلاع دهند تا در اسرع وقت برای مهار حریق اقدام شود

گیلان به عنوان خطه سرسبز کشور دارای ۵۶۵ هزار هکتار جنگل و ۲۲۴ هزار هکتار مرتع است.