رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس در سفر به گیلان مطرح کرد:
۱۳۹۹/۱۱/۰۹ ۱۲:۰۲ چاپ

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: متاسفانه در خطه شمالی کشور علاوه بر زمین‌خواری و کوه‌خواری با پدیده دیگری به‌نام چشمه‌خواری نیز رو به رو هستیم.

گیل خبر/ سمیه رفیعی نماینده مردم تهران از سفر خود به استان گیلان برای بررسی وضعیت زیست محیطی خبر داد و اظهار داشت: متاسفانه در خطه شمالی کشور علاوه بر زمین خواری و پدیده کوه خواری با پدیده دیگری بنام چشمه خواری رو به رو هستیم.

وی افزود: برخی‌ها همزمان با فروش برخی زمین ها و مراتع، چشمه را هم با زمین به خریدار فروخته اند در حالی که این قانونی نیست و ما به جد پیگیر بررسی این موضوع هستیم.

رفیعی با تاکید بر اینکه شمال فروشی نسبت به گذشته شدت بیشتری یافته است، تصریح کرد: گوشه گوشه خطه شمالی کشور مورد تعرض قرار گرفته و حتی طبقات اجتماعی را نیز به هم ریخته است به گونه ای در یک محل، ویلاهای آنچنانی وجود دارد و کمی پایین تر از آن خانه هایی هستند که از انشعابات آب، برق و گاز محروم هستند.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به قانون مالیات بر خانه های خالی، گفت: اگر قانون مالیات بر خانه های خالی به درستی اجرا شود شاهد ساخت بی رویه ویلاهای لوکس در مناطق مختلف کشور به ویژه نوار شمالی کشور نخواهیم بود.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code