معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به سه رقمی شدن دوباره بیماران کرونایی بستری در یک شبانه روز، گفت: ۱۰۱ بیمار جدید شناسایی و بستری شدند.

گیل خبر/ به گزارش مهر؛ آبتین حیدرزاده با اشاره به افزایش دوباره بیماران کرونایی بستری در استان گیلان، اظهار کرد: در شبانه روز گذشته ۱۰۱ بیمار جدید شناسایی و بستری شدند.

وی با تأکید بر اینکه عادی انگاری در زمینه بیماری کرونا می‌تواند دوباره گیلان را به روزهای سخت بازگرداند، گفت: در حال حاضر ۴۷۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به وضعیت بد ۱۰۸ بیمار و بستری در بخش مراقبت‌های ویژه، تأکید کرد: عدم رعایت دستور العمل های بهداشتی و استفاده نکردن از ماسک و عدم رعایت فاصله اجتماعی به ویژه عادی انگاری می‌تواند زمینه افزایش انتقال ویروس کرونا را فراهم کند.

وی برگزاری دورهمی های دوستانه و خانوادگی را از دیگر عوامل انتقال و شیوع ویروس کرونا عنوان کرد و افزود: شهروندان باید از حضور در دورهمی های جدا خودداری کنند.

حیدرزاده همچنین به سرمای هوا و احتمال افزایش بیماری سرماخوردگی و آنفلوانزا اشاره و اظهار کرد: به دلیل شباهت علائم این بیماری‌ها شهروندان باید در صورت مشاهده علائم با سامانه ۴۰۳۰ تماس و یا به مراکز ۱۶ ساعته در سطح استان مراجعه کنند.

 

 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code