photo 2021 01 20 17 45 37

ساخت مستند "ساحل نجات" با موضوع مقطع تاریخی جنگ دوم جهانی و کوچ اجباری لهستانی ها به بندرانزلی رسما آغاز شد.

گیل خبر/ به گزارش روابط عمومی مستند ساحل نجات، عصر دیروز ۳۰ دی ۱۳۹۹ هتل کانون عالی بازنشستگان بندرانزلی، میزبان گروه تولید و بازیگران مستند "ساحل نجات" و جمعی از پژوهشگران، نویسندگان و مسئولان بندرانزلی بود.

مستند ساحل نجات به موضوع کوچ لهستانی ها به بندرانزلی در مقطع جنگ جهانی دوم می پردازد و هنرمند گیلانی نادر معصومی که از سال گذشته ضبط بخش مربوط به مصاحبه های تاریخ شفاهی را آغاز کرده بود، روز گذشته رسما فاز دوم فیلم خود و بازسازی صحنه های تاریخی را کلید زد.

در این مراسم علاوه بر رونمایی از پوستر فیلم، قطعاتی از موسیقی ساحل نجات نیر توسط گروه ناکوک اجرا شد، همچنین پرفرمنس لحظاتی نمادین از فیلم با اجرای دو تن از بازیگران این مستند و مراسم امضاء پوستر و سخنرانی کارگردان و چند نفر از مهمانان، از دیگر برنامه های این نشست صمیمانه بود.
در مراسم افتتاح تولید مستند ساحل نجات، میرغضنفری فرماندار، بدرالدین بدری شهردار، اکبر زنجانخواه رئیس و شعبان جعفری و خانم دکتر نصیری اعضای شورای شهر بندر انزلی، اصغر امانی مدیر انجمن کارآفرینان منطقه آزاد، دکتر یونس رنجکش مدیر کل جذب و سرمایه گذاری استانداری، دکتر هاشم موسوی ریاست پژوهشکده گیلانشناسی، دکتر فرهاد مهرانفر تهیه کننده و کارگردان سینما، محمود عباسیان مشاور و عضوکمیسیون گردشگری بندرانزلی، دکتر مهدوی سعیدی معاونت فرهنگی منطقه آزاد و گودرزوند چگینی ریاست میراث فرهنگی انزلی، مهندس آذرپور معاونت گردشگری میراث فرهنگی و گردشگری، اخوان معاونت میراثی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، طاهری مدیریت مجموعه هپی لند و تنی چند از جامعه ارامنه شهرستان بندر انزلی، نمایندگان سازمان ها و انجمن های مردم نهاد و جمعی از اهالی رسانه حضور داشتند.

لازم به توضیح است که ضبط سکانس های مصاحبه با شاهدان عینی واقعه از یکسال قبل آغاز شده بود، اما تولید بخش های بازسازی تاریخی فیلم از دیروز رسما کلید خورد.
نادر معصومی فیلمبردار سینمای ایران که در مستند ساحل نجات بعنوان کارگردان و نویسنده حضور دارد، ابراز امیدواری کرد مسئولان بندرانزلی با حمایت از تولید این مستند گام مهمی در ثبت و نمایش فرازهای تاریخی این شهر بردارند. همچنین فرماندار، شهردار و رئیس شورای شهر بندرانزلی هم در گفتگو با رسانه ها علاوه بر تاکید بر وجوه مهم فرهنگی و تاریخی واقعه ورود لهستانی ها، آن را نشانی از صفت انسان دوستی مردم این شهر دانسته و قول مساعد دادند در حد توان از این مستند و پروژه های مشابه حمایت کنند.
و اما نقطه عطف مراسم شب گذشته حضور بازیگران ایفاگر شخصیت های تاریخی از جمله هیتلر و استالین بر روی صحنه بود که با استقبال و تشویق حاضرین همراه شد.
در پایان نیز حاضرین با رونمایی و گلباران از تصویر ناو سروان شهید یدالله بایندور که در واقعه سوم شهریور ۱۳۲۰ سلحشورانه به دفاع از وطن برخواست و در ظهر چهارم شهریور دلیرانه به شهادت رسید ادی احترام کردند.

عوامل مستند داستانی "ساحل نجات" عبارتند از :

تهیه کننده و مجری طرح : الهه گل محمدی
نویسنده و کارگردان : نادر معصومی
مدیر تصویربرداری و طراح صحنه : نادر معصومی
مشاور محتوایی و پژوهش : محمود عباسیان
مشاور هنری : فرهاد مهرانفر
گریمور : اسحاق افسرده و سمیرا نیک مسلک
آهنگساز و نوازنده : مسعود دلجو
دیگر نوازندگان : مسعود علی سرلک، رضوان صیاد
مدیر صدابرداری : جاوید حسینی
عکاس، مدیر رسانه ای و طراح پوستر : کمیل فتاحی
تولید و برنامه ریز : علیرضا والی نژاد
مدیر آرشیو منابع و محتوا : آرمین صافدل

نقش آفرینان بخش های بازسازی تاریخی :

نوید نظر محمدی(بایندر)
محمد رضا حسین نژاد(ژنرال آندرس)
ارشد امیر اسکندری(آدولف هیتلر)
فرهاد رحمان زاده(کاپیتان تسیانوف)
حمیدرضا علیزاده گیلانی(لوتکاساز )
اردشیر خوش برش(ژوزف استالین)
هانا قاسمی(بالرین لهستانی ماریا آندرس)
دنیا کشوری(پارتیزان لهستانی)
پریسا قاسمی(پرستار صلیب سرخ)
مهیار قلی زاده(افسر ss)
جمیله اسدی(نقاش لهستانی)
میلاد سلطانی(عکاس خیابانی)

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code