مدیر کل امور دانشجویی دانشگاه آزاد گفت: دانشجویان دوره‌های کاردانی و کارشناسی که در حین تحصیل ازدواج می‌کنند، از پرداخت شهریه معاف می‌شوند.

گیل خبر/ به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ علیرضا صامت، مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزئیات تخفیف شهریه ۱۰۰ درصدی به دانشجویان دانشگاه آزاد اظهار کرد: بر اساس آئین نامه دانشگاه آزاد یک شرط برای تخفیف شهریه ۱۰۰ درصدی وجود دارد که شامل دانشجویانی می‌شود که در حین تحصیل ازدواج کنند.  

مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه آزاد افزود: دانشجویان دوره‌های کاردانی و کارشناسی که در حین تحصیل ازدواج می‌کنند، در همان ترم از تخفیف ۱۰۰ درصدی برخوردار و دانشجویان مقطع دکتری تخصصی شامل ۵۰ درصد تخفیف شهریه می‌شوند.  

او با بیان اینکه این تخفیف شامل شهریه ثابت و متغیر است، گفت: براساس آیین نامه، ۱۶ شرط برای تخفیف شامل دانشجویان ممتاز، حافظان قرآن، قهرمانان ورزشی و ... وجود دارد که می‌توانند از این تخفیف استفاده کنند.

صامت درباره دانشجویان با شرایط خاص نیز گفت:  دانشجویان تحت پوشش بهزیستی نیز از تخفیف ۲۰ درصدی شهریه برخوردار می‌شوند.

مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه آزاد درباره شرایط نقل و انتقال دانشجویان متاهل نیز توضیح داد: دانشجویی که بعد از قبولی در دانشگاه ازدواج کند، واحد مربوطه (مبدا و مقصد) فقط مدارک را بررسی می‌کند و در صورت صحت مدارک، نقل و انتقال انجام می شود؛ این امر منوط به موافقت این واحدها نیست. 

او گفت: در رشته های پزشکی و پرستاری به دلیل محدودیت امکانات بیمارستانی با نقل و انتقال به سختی موافقت می شود زیرا آن واحد برای پذیرش دانشجوی دیگر باید امکانات داشته باشد. 

مدیر کل امور دانشجویی دانشگاه آزاد افزود: دانشجویان مقطع کارشناسی که با سوابق تحصیلی در دانشگاه پذیرش شده باشند، نمی توانند از فرصت نقل و انتقال استفاده کنند.