با دستور رییس جمهور؛
۱۳۹۹/۱۰/۲۵ ۱۲:۲۶ چاپ
بهره برداری از 18 طرح سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی امروز گفت: 18 طرح سرمایه گذاری در حوزه های تولیدی ، صنعتی ، زیرساخت های بندری و گردشگری با سرمایه گذاری 8 هزار و 200 میلیارد ریالی و اشتغالزایی مستقیم برای 470 نفر و غیر مستقیم برای بیش از 700 نفر، امروز در ارتباط تصویری با دکتر حسن روحانی رییس جمهور ، در منطقه آزاد انزلی به بهره برداری رسید.


گیل خبر/ محمد ولی روزبهان با بیان اینکه بخش خصوصی بیشترین سهم را در اجرای این طرح ها دارد افزود : 4 طرح سرمایه گذاری در مجتمع بندری کاسپین شامل اسکله شماره 13 به همراه زیرساخت های پسکرانه آن یعنی انبار سرپوشیده 5 هزار متر مربعی و پسکرانه یک هکتاری ومخزن روغن 7 هزار تنی است که در قالب قرارداد BOT منعقده میان این سازمان و سرمایه گذار بخش خصوصی شرکت محور طلایی کاسپین، امروز به صورت رسمی افتتاح شد.
وی گفت: مخازن 6 هزار تنی روغن خام هم در قالب قرارداد BOT اداره کل بنادر و دریانوردی استان وشرکت آگرو، با سرمایه گذاری 170 میلیارد ریالی به بهره برداری رسید.


مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی در ادامه افزود : بلوک B مجتمع مسکونی طاووس با 256 واحد مسکونی و فاز نخست مجتمع پردیس تجاری و خدماتی با مجموع سرمایه گذاری 4 هزار و 500 میلیارد ریالی توسط شرکت انبوه سازان زرین منطقه آزاد انزلی، امروز در ارتباط تصویری با رییس جمهور افتتاح شد.
محمد ولی روزبهان با بیان اینکه 10 طرح تولیدی- صنعتی شامل شروع به کار 6 طرح سرمایه گذاری جدید و افتتاح 4 طرح توسعه ای در واحدهای تولیدی فعلی هم در ارتباط تصویری با رییس جمهور به بهره برداری رسید افزود: این طرح های صنعتی با سرمایه گذاری بیش از 760 میلیارد ریالی بخش خصوصی و به کارگیری نیروهای متخصص، بخش عمده نیاز کشور در زمینه های مختلف را تامین می کند و با ارائه تولیدات باکیفیت مانع از خروج ارز و واردات خواهند شد .
رییس هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی به بهره برداری 2 مجتمع مسکونی نیز اشاره و خاطرنشان کرد : فاز نخست شامل 2 مجتمع مسکونی و گردشگری با سرمایه گذاری 750 میلیارد ریالی بخش خصوصی است

 
روزبهان با اشاره دستور رییس جمهور مبنی بر تکمیل مجتمع بندری کاسپین و اتصال راه آهن سراسری،در جریان بازدید از منطقه آزاد تجاری–صنعتی انزلی به عنوان دو برنامه محوری این منطقه، اضافه کرد:پروژه اصلی برنامه افتتاحیه امروز در راستای تکمیل زیرساختهای بنادر منطقه مربوط به بهره برداری از پست اسکله شماره ۱۳ مجتمع بندری کاسپین و امکانات پسکرانه مشتمل انبارهای سرپوشیده و روباز، به مساحت ۱۵ هزار مترمربع،مخزن روغن ۷ هزار تنی اختصاص یافته است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی افزود: با بهره برداری از این اسکله، تعداد اسکله‌های فعال مجتمع بندری کاسپین به ۴ پست افزایش یافته و این درحالی است که هم اکنون ساخت ۳ پست اسکله دیگر نیز در دست اقدام می باشد.

وی با اشاره به افتتاح مخازن روغن ۶ هزار تن در مجتمع بندری انزلی تصریح کرد:علاوه بر این،از ۱۰ واحد تولیدی در حوزه صنایع الکترونیک،نساجی، پوشاک، کاغذ،پلاستیک و .... نیز در مدار تولید قرار می گیرند و سه مجتمع مسکونی و اقامتی با ظرفیت ۲۸۵ واحد به همراه فاز اول یک مجتمع تجاری–خدماتی به بهره برداری خواهند رسید.

 

.

گفتنی است در این مراسم استاندار گیلان و مدیران کل دستگاه های اجرایی استان حضور داشتند.