فرمانده انتظامی گیلان از کشف ۲ انبار دپو لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق به ارزش بیش از ۲۳ میلیارد ریال در شهرستان‌های بندرانزلی و رشت خبر داد.

گیل خبر/ به گزارش ایسنا؛ سردار عزیزاله ملکی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی استان حین دستگیری یک متهم تحت تعقیب در شهرستان بندرانزلی، از مخفیگاه این فرد اقلام قاچاق کشف کردند.

وی با بیان اینکه ۹۶۸۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق با هماهنگی قضایی در بازرسی از این مکان کشف شد، افزود: در ادامه تحقیقات از متهم، یک انبار دپو لوازم قاچاق دیگر در بخش کوچصفهان شهرستان رشت مورد شناسایی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان گیلان از کشف ۱۱ هزار و ۳۹۸ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق دیگر از این انبار خبر داد و گفت: همدست ۳۷ ساله متهم نیز دستگیر شد.

این مقام ارشد انتظامی با تصریح بر اینکه متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند، تصریح کرد: کارشناسان ارزش تقریبی این کشفیات را بیش از ۲۳ میلیارد ریال برآورد کردند.

سردار ملکی با اعلام اینکه گسترش قاچاق کالا، اثرات سوء و منفی بر تولید داخلی دارد و امنیت اقتصادی جامعه را برهم می‌زند، خاطرنشان کرد: مبارزه با احتکار و قاچاق کالا و ارز از اولویت‌های اصلی نیروی انتظامی است.