رییس اتحادیه مرغداران گیلان گفت: به دلیل کاهش تقاضای مرغ از سوی رستوران‌ها، شاهد کاهش خرید مرغ در استان هستیم.  

گیل خبر/ به نقل از ایسنا؛ فرهاد گیاهی گفت: خرید مرغ توسط مردم از فروشگاه‌های مرغ کم شده است و فروشندگان از این مساله نارضایتی دارند.

وی با اشاره به وضعیت کرونایی جامعه افزود: یکی از دلایل کاهش خرید مرغ در گیلان می‌تواند، کاهش مراجعه مردم به رستوران‌ها و در نتیجه کاهش تقاضای مرغ از سوی صاحبان رستوران های داخلی و بین‌راهی باشد.

گیاهی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تولید مرغ به صورت انبوه و قیمت به صورت مصوب است، اما استقبال خرید کم است و برخی فروشندگان، مرغ را با قیمت چکی یا وعده دار می‌فروشند.

وی تصریح کرد: همه تلاش ما این است که مرغ با قیمت مناسب و به اندازه کافی در بازار باشد و در حال حاضر این امر محقق است.

رییس اتحادیه مرغداران گیلان با بیان اینکه کاهش برگزاری جشن‌ها به دلیل محدودیت های کرونایی یکی دیگر از دلایل کاهش استقبال از خرید مرغ در استان است، گفت: حتی برخی فروشندگان حاضرند مرغ را پایین‌تر از قیمت مصوب بفروشند، اما خریدار مرغ همچنان کم است.

وی افزود: در گیلان روزانه ۴۵۰ تا ۵۰۰ تن هر شب کشتار می‌شود و میزان مصرف استان ۱۵۰ تا ۱۶۰ تن است و مابقی به استان تهران می‌رود.

گیاهی در خصوص وضعیت ذخیره سازی مرغ برای شب عید استان گفت: از الان ذخیره مرغ شب عید را در دستور کار داریم تا مردم برای تامین مرغ مورد نیاز با مشکلی مواجه نشوند و با قیمت مناسب به مصرف‌کننده برسد.

وی تصریح کرد: سال گذشته نزدیک ۱۳۰ میلیون تن برای شب عید جوجه‌ریزی انجام شده بود و امسال نیز این میزان جوجه ریزی انجام می‌شود تا نیاز شب عید پوشش داده شود.