معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: احیای تالاب عینک رشت و حل مشکلات مجموعه خواهر امام رشت در اولویت رسیدگی قرار داشته و در دستور کار ما قرار دارد.

گیل خبر/ به گزارش تسنیم، مهدی عبوری شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری در رشت اظهار داشت: شهردار رشت پروژه‌های عمرانی را راه بیاندازند و این اطمینان خاطر را داشته باشد که ما به‌عنوان  اعضای دولت برای توسعه هرچه بیشتر بافت‌های ناکارآمد و بافت‌های فرسوده در کنار وی هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: همانطور که نمایندگان محترم گیلان در مجلس اشاره کردند کاستی‌ها و مشکلاتی از دوره‌های قبل به جا مانده که برطرف شدن آن‌ها برنامه‌ریزی‌های جامع و تعامل خوب مدیران استانی و شهرستانی را می‌طلبد.

 مدیرعامل سازمان بازآفرینی شهری افزود: تالاب عینک رشت یک نعمت الهی و طبیعی در شهرستان رشت بوده که اکنون متأسفانه به محلی برای تخلیه فاضلاب و پسماند تبدیل شده و فضای نامناسبی را در رشت به‌وجود آورده است.

وی با بیان اینکه مدیرعامل محترم آب منطقه‌ای گیلان نیز اشاره فرمودند که برای احیای این تالاب در تلاش بوده و این پروژه در اولویت قرار دارد گفت: تالاب عینک یکی از پروژه‌هایی است که برای مردم رشت دارای اهمیت بوده و از این جهت احیای این تالاب بسیار حائز اهمیت است.

عبوری گفت: این پروژه باید به‌عنوان یک پروژه ویژه در دستور کار قرار گیرد و جزو مصوبات این جلسه می‌شود و بنده این آمادگی را دارم که تمام هزینه‌های احیای یک مرکز تفریحی، خدماتی و اجتماعی با محوریت تالاب عینک برای مردم رشت را اعطا کنم.

وی افزود: پروژه بعدی مشکلات مربوط به مجموعه خواهر امام است که حتماً بنده در این حوزه ورود کرده و این افتخاری است که بتوانیم گوشه‌ای از مشکلات مردم را در بافت مرکزی رشت با محوریت مجموعه خواهر امام که فضای معنوی و مذهبی برای مردم دارد را حل کنیم.

مدیرعامل سازمان بازآفرینی شهری تصریح کرد: حتماً در این حوزه ورود جدی کرده و قرار شد تا این 2 پروژه مذکور به عنوان پروژه‌های زیرساختی مهم شهرستان رشت در دستور کار ما قرار بگیرد.

عبوری افزود: پروژه‌هایی مانند فاضلاب محله گل‌ها که دوستان اشاره کردند نیز در دستور کار ما قرار گرفته و لذا با توجه به اینکه مردم این منطقه مشکلات بسیاری دارند سعی ما بر این است که بخشی از این مشکلات را به‌حداقل برسانیم.

مدیرعامل سازمان بازآفرینی شهری ابراز داشت: همچنین برای رسیدگی به پروژه‌های استان گیلان اعتباراتی خارج از بودجه امسال و ‌نیز بودجه سال آینده در نظر گرفته شده که از مصوبات این جلسه است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ما حتماً از ظرفیت بومی، ملی و شایسته استان جناب آقای نوبخت استفاده کرده و به همراه نمایندگان از ایشان کمک ویژه‌ای را دریافت می‌کنیم که این مشکلات یکی پس از دیگری برطرف شود.

مدیرعامل سازمان بازآفرینی شهری عنوان داشت: شهرداران محترم شهرستان‌های استان گیلان مشکلات شهرستان‌ها را عنوان کردند که ان‌شاالله پیگیری‌های لازم انجام می‌شود و تمام تلاشمان را برای رفع آن‌ها به‌کار می‌گیریم.

وی افزود: معظل آسفالت خیابان‌های رشت از مشکلاتی است که در بازدید‌ها نیز شاهد این وضعیت نابسامان بودیم که قرار بر این شد پس از دریافت قیر رایگان چهره فرسوده شهر رشت از حیث آسفالت‌ها را تغییر دهیم.