مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به استقرار جوی غالبا پایدار در استان از امروز، گفت: وزش باد گرم پدیده غالب این روزها تا اوایل هفته آتی در گیلان است.

گیل خبر/ محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه بررسی الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده خروج سامانه ناپایدار و بارشی از عصر روز گذشته است، اظهار کرد: از امروز (چهارشنبه) با استقرار جوی غالباً پایدار در منطقه، در طول روز شاهد آسمانی غالباً آفتابی و روند افزایش نسبی دما در استان گیلان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه این شرایط جوی تا اوایل هفته آینده در استان گیلان تداوم دارد، گفت: به تدریج از پنجشنبه شرایط برای وزش باد جنوبی گرم به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها فراهم می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با اشاره به اینکه شرایط برای وزش باد گرم به خصوص طی شنبه و یکشنبه هفته آینده بیشتر مهیا خواهد بود، افزود: در حال حاضر آسمان اکثر نقاط استان گیلان صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه دریا نیز امروز آرام و برای انجام صید و صیادی و فعالیت‌های دریانوردی فراهم است، اضافه کرد: برای فردا نیز آسمان استان گیلان صاف و تا نیمه ابری پیش بینی شده است.

دادرس افزود: آسمان شهر رشت نیز صاف تا قسمتی ابری، احتمال مه صبحگاهی و در بعضی نقاط یخبندان به ویژه ارتفاعات و دامنه‌ها و گاهی همراه با افزایش ابر و وزش باد پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: دمای امروز شهر رشت نیز بین ۱۳ تا یک درجه سلسیوس در نوسان خواهد بود