توسعه به چه قیمتی؟!
۱۳۹۹/۱۰/۱۵ ۰۹:۲۱ چاپ

گیل خبر/ سرویس استانی: روز گذشته شرکت گاز گیلان از قطعی ۷ ساعته گاز دوشنبه 15 دی در روستاهای طلابر و آغوزبن شهرستان رودبار و همچنین شهرک گلسار رشت خبر داد.

این قطعی طولانی مدت برای توسعه شبکه اعلام شده است. از آن جا که ما در فصل زمستان به سر می بریم مشخص نیست که چرا شرکت گاز استان گیلان این روزهای سرد را برای توسعه شبکه خود در نظر گرفته است. مخصوصا آن که امروز طبق اعلام قبلی هواشناسی با بارش شدید باران و حتی برف نیز همراه است. این که شرکت گاز برای انتخاب چنین روزی از هواشناسی استان کسب اطلاع کرده نیز نامعلوم است.

مردم رشت و رودبار به دلیل محدودیت های کرونایی در 45 روز گذشته با سختی های  فراوانی مواجه بودند و مجبور به تعطیلی کسب و کار خودشان شده اند و حالا نیز همچنان محدودیت تردد شبانه  در این دو شهر برقرار است. حالا هم در اوج سرما مجبورند با قطعی گاز خود دست و پنجه نرم کنند و خانه های خود را سرد ببینند تا مثلا چرخ توسعه استان بچرخد. ادارات استان مثل اداره گاز نیز بدون توجه به مشکلات روزمره شهروندان سختی های فراوانی را بر آن ها تحمیل می کنند. گویی قرار است هربار «غول جان سختی»  زندگی عادی شهروندان را مختل کند. مشخص نیست بعد از قطعی گاز در زمستان دیگر چه چیزی در انتظار مردم استان گیلان است!