رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در دیدار با نوبخت عنوان کرد؛
۱۳۹۹/۱۰/۱۳ ۲۱:۲۲ چاپ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به منظور تأمین اعتبار لازم برای تکمیل و راه‌اندازی پروژه‌های حوزه سلامت با دکتر نوبخت، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور دیدار کرد.

گیل خبر/ صبح امروز دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور در محل سازمان برنامه‌وبودجه کشور با دکتر محمدباقر نوبخت رئیس این سازمان دیدار و در خصوص تأمین اعتبار پروژه‌های عمرانی حوزه سلامت گفتگو و رایزنی کرد.

دکتر سالاری در حاشیه این دیدار در جمع خبرنگاران بر لزوم تأمین اعتبار پروژه‌های حوزه سلامت گیلان تأکید کرد و گفت: ۹کلینیک ویژه تخصصی در شهرستان‌های رشت، رودسر، لاهیجان، لنگرود، آستانه‌اشرفیه، آستارا، فومن، صومعه‌سرا و تالش با پیشرفت فیزیکی مناسب در حال احداث هستند که اگر منابع مالی موردنیاز آن‌ها تأمین شود، می‌تواند در دولت تدبیر و امید افتتاح و به بهره‌برداری برسند.
وی با تقدیر از حمایت‌های منطقی و عدالت محور سازمان برنامه‌وبودجه و وزارت بهداشت به جهت مساعدت‌های ویژه در راستای افزایش و ارتقاء کمی و کیفی شاخص‌های حوزه سلامت در گیلان، گفت: اگر به پروژه‌های عمرانی کلینیک ویژه تخصصی در سراسر استان اعتباری حدوداً ۱۰۵ میلیارد ریال تزریق شود قابل بهره‌برداری هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اذعان به اینکه پروژه‌های طرح تحول سلامت ازجمله پروژه‌های بهداشتی و درمانی استان گیلان هنوز به اتمام نرسیده، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت استقرار تجهیزات سرمایه‌ای و زیرساختی در سطح دانشگاه علوم پزشکی گیلان به نحوی برنامه‌ریزی‌شده تا هم‌زمان باکارهای اجرایی دیگر، پروژه‌های طرح تحول سلامت نیز باقوت و سرعت بیشتری دنبال شود.
دکتر سالاری یکی از موضوعات طرح‌شده در سازمان برنامه‌وبودجه را آماده‌سازی سایت دو هکتاری تعیین‌شده در مجتمع دانشگاهی لاکان رشت برشمرد و افزود: این فضا به‌منظور استقرار سالن‌های اورژانس کرونا احداث‌شده و پیشرفت قابل‌توجهی دارد اما به جهت تکمیل و بهره‌برداری از آن نیازمند اعتبار قابل‌توجه هست که امیدواریم تخصیص آن از سوی سازمان برنامه و بودجه عملیاتی شود.
وی با بیان اینکه ماهانه مبلغی ۹ میلیارد تومانی از محل درآمد اختصاصی و منابع داخلی جهت پرداخت حقوق و مزایای برخی از پرسنل پرداخت می‌شود، تصریح کرد: ۳۹۶ نیروی شرکتی تخصصی بهداشتی و درمانی و همچنین ۸۴۸ نیروی مشمول طرح از درآمد اختصاصی دانشگاه حقوق و مزایا دریافت می‌کنند که تبدیل وضعیت و پرداخت حقوق آن‌ها از بند «واو» از پیشنهادات مورد انتظار از سوی برنامه‌وبودجه است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به جذب سهمیه CT اسکن برای ۶ بیمارستان دولتی در گیلان گفت: خوشبختانه دستگاه CT اسکن برای بیمارستان دولتی گیلان جذب‌شده که برای راه‌اندازی این دستگاه نیاز به اعتباری جهت ایجاد زیرساخت‌های نظیرسرب کوبی از سوی سازمان برنامه و بودجه هستیم.