بعد از قرمز شدن وضعیت کرونایی در تالش و با رعایت مردم و تمامی صنوف اکنون وضعیت تالش از قرمز به نارنجی تغییر کرده و به گفته فرماندار، اکنون ۳۰ بیمار کرونایی در بیمارستان این‌شهر بستری‌اند که هشت نفر از آنان در بخش مراقبت‌های ویژه به سر می‌برند.

گیل خبر/ به گزارش فارس، همزمان با آغاز موج سوم کرونا در کشور استان گیلان یکی از درگیرترین استان‌های ایران به لحاظ شیوع کرونا بوده و روزانه ۱۰۰ نفر در دیارمیرزا به کووید ۱۹ مبتلا می‌شدند.

از اول آذرماه و با اعمال محدودیت‌های کرونایی وزارت بهداشت، وضعیت شهرها به لحاظ میزان خطر ابتلا به کرونا را بصورت هفتگی اعلام و شهرستان تالش یکی از شهرهای بسیار درگیر به لحاظ کرونایی اعلام و وضعیت این شهر همواره در شرایط قرمز بوده است.

وضعیت شهرستان تالش در اواسط آذرماه به حدی بغرنج بود که تمامی تخت‌های بیمارستان این‌ شهر تکمیل و دیکر امکان پذیرش بیمار کرونایی در مراکز درمانی تالش میسر نبود و به این دلیل تمامی و در آن ایام مشاغل سطح دو، سه و چهار در تالش تعطیل و فقط مشاغل سطح یک مجوز فعالیت داشتند.

بعد قرمز شدن وضعیت کرونایی در تالش و با رعایت مردم و تمامی صنوف اکنون وضعیت تالش از قرمز به نارنجی تغییر کرده و به گفته فرماندار شهرستان تالش، اکنون ۳۰ بیمار کرونایی در بیمارستان این ‌شهر بستری که هشت نفر از آنان در بخش مراقبت‌های ویژه به سر می‌برند.

طبق گفته‌های محمد حسین شاهکویی علیرغم روند نزولی ابتلا به کرونا در تالش ولی همچنان وضعیت این شهرستان خطرناک و بسیار شکننده و در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی دوباره وضعیت تالش از نارنجی به سمت قرمز خواهد رفت.

همواره یکی از دغدغه‌های مسوولان تالش برگزاری مراسمات سنتی در ایام مختلف سال است ولی به بنابر گفته‌های رئیس ستاد مدیریت و مقابله با کرونا تالش برگزاری هر گونه مراسم فرهنگی، مذهبی، سیاسی و ورزشی در تالش بصورت حضوری ممنوع و باید به شکل مجازی برگزار شود.

آنچه از صحبت‌های فرماندار شهرستان تالش برمیاد خطرناک و شکننده بودن شرایط تالش به لحاظ شیوع کرونا بوده و با کوچکترین غفلتی وضعیت در این شهر تاریخی به سمت نوار قرمز حرکت می‌کند.