وزیر سابق آموزش و پرورش: وقتی می بینم برای مسئله مثل نفت ساعت‌ها وقت گذاشته می‌شود ولی به من ۵ دقیقه وقت داده نمی شود اما برای ده ها کار دیگر ساعت ها وقت می گذارد حق بدهید که به من بر می‌خورد.

گیل خبر/ به نقل از فارس؛ وزیر سابق آموزش و پرورش گفت: وقتی من استعفا را تقدیم رئیس جمهور کردم شاید سه چهار روز بعد مهلت استعفای مقامات تمام می‌شد، یعنی یک روز مانده بود به تعطیلات عید فطر که یک نامه را همراه استعفا تقدیم آقای روحانی کردم. از پس فردای آن عید فطر شروع می شد و در همان تعطیلات عید فطر زمان قانونی برای استعفای مقامات هم منقضی می شد و این آخرین فرصتی بود که می شد به شکلی رفتار کرد که تنش‌ و فضاسازی‌های رسانه‌ای ایجاد نشود و رادیو و تلویزیون‌های بیگانه و ناجوانمرد به بهانه استعفا جمهوری اسلامی را تخریب نکنند.

وی افزود: نامه ای که خدمت رئیس جمهور فرستادم یک نامه محرمانه بود، انتظار نداشتم که این نامه رسانه‌ای شود، شما هم تا مدتها از زبان بنده نشنیدید که بگویم به فلان دلیل استعفا دادم، بنابراین من به صلاح نمی دانستم جامعه برای موضوعات این چنینی ملتهب شود.

بطحایی در ادامه در پاسخ به این سوال که این درست است که گفته می‌شود آقای رئیس جمهور چندین ماه به وزیر آموزش و پرورش وقت نمی داد و در جلسات شورای عالی آموزش و پرورش شرکت نمی کرد؟ تصریح کرد: شورای عالی آموزش و پرورش یکی از نشانه های کم توجهی به حوزه آموزش و پرورش است. اما من می خواستم در رابطه با مسئله رتبه بندی با آقای رئیس جمهور صحبت کنم، من معتقد بودم اجرای رتبه بندی بار مالی چندانی را برای دولت نخواهد داشت و به وزارت آموزش و پرورش کمک بسیار زیادی می کند ولی آقای رئیس جمهور فرصت نداشتند و این فرصت فراهم نشد که خدمت ایشان برسم و حضوری صحبت کنیم.

وی ادامه داد: آقای روحانی احاله کردند به یکی دیگر از دوستان که با او این مسئله را دنبال کنم اما شرطی را گذاشتند که نیاز بود من با خود ایشان حتما صحبت کنم چون شرطی که ایشان گذاشته بودند برای این بحث اصل موضوع را عوض می‌کرد بنابراین خواهش کردم که برای فرصت کوتاهی خدمت ایشان برسم که این اتفاقات پیش آمد.

* نباید توقع داشته باشیم وزیر آموزش و پرورش در دولت دست به سینه بنشیند تا زمان بگذرد

بطحایی گفت: البته در تمام مدتی که من در دولت بودم نهایت تکریم و احترام از جانب رئیس جمهور نسبت به بنده وجود داشت و هیچ وقت هیچ کلام و برخوردی از ایشان که خدایی نکرده بخواهد به بنده بربخورد وجود نداشت اما آموزش و پرورش در مباحث اگر آخرین نباشد یکی مانده به آخر است و این موجب می شود که نه تنها بنده بلکه هر کسی که وزیر آموزش و پرورش باشد و ببیند چه اتفاقی در حال رخ دادن است و وضعیتی که در این حوزه داریم را بینید و بداند بچه هایی که با این مدرسه و با این فضا دارند تعلیم و تربیت می بینند فردا چه خواهند شد نمی تواند آرام روی صندلی بنشیند و چرت بزنند و خمیازه بکشد و نمی تواند شب آرام بخوابد.

* وقتی به وزیر آموزش و پرورش ۵ دقیقه هم وقت داده نمی شود به من بر می‌خورد

وی افزود: در چنین فضایی نباید توقع داشته باشید وزیر آموزش و پرورش در دولت دست به سینه بنشیند تا زمان بگذرد. وقتی می بینم برای مسئله مثل نفت ساعت‌ها وقت گذاشته می‌شود ولی به من ۵ دقیقه وقت داده نمی شود اما برای ده ها کار دیگر ساعت ها وقت می گذارد حق بدهید که به من بر می‌خورد.

* کسی از ریاست جمهوری برای اینکه دلیل استعفا را بپرسد با من تماس نگرفت

بطحایی گفت: من صبح استعفا را نوشتم و بعد از ظهر بدون اینکه پرسیده شود که تو چه مرگت است، آیا سرت به سنگ خورده که می خواهی از ورات استعفا بدهی و به مجلس بروی و .. و بدون اینکه دلیل این مسئله پرسیده شود با استعفا موافقت شد! بدون اینکه دلیل این مسئله نه از طرف رئیسم و نه از طرف معاون ایشان، حتی آبدارچی جلوی در تماس بگیرد بگوید چه خبر است اما دریغ! و این برای این است که آموزش و پرورش دیده نمی شود. وزیر نفت مهم است، وزیر خارجه مهم است، وزیر آموزش و پرورش و ارشاد که اهمیتی ندارد، حالا این رفت یکی دیگر! اینها دل آدم را به درد می آورد.

وی در خصوص طرح خرید خدمات آموزشی هم گفت: این طرح هم از مواردی است که متاسفانه اول و آخرش مورد توجه قرار نمی گیرد و فقط به همین واژه نگاه می شود و بعد مورد نقد قرار می گیرد. طرح خرید خدمات یک مسکن است در جایی که ما معلم نداریم و کلاس خالی است.

بطحایی افزود: در جایی اگر ما مدرسه و معلم و کلاس داریم این جنایت است که معلم مان را بیرون بفرستیم و بعد بگوییم خریدخدمات برود داخل. این ظلم و ستم است در حق آموزش و پرورش.

وزیر سابق آموزش و پرورش اظهار داشت: طرح خرید آموزش این است که ما در جایی که معلم نداریم و الان به دلیل عدم وجود معلم دانش آموز باید ترک تحصیل کند، آنجا با یک موسسه که ذیصلاح، معلمی که شرایطش را تایید کردیم و گزینش آن تایید شده و شرایط و سوابق آنها توسط وزارت آموزش و پرورش تایید شده باشد سرکلاس بفرستند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code