حسن رحیم پور ازغدی در صفحه شخصی خود در شبکه‌ اجتماعی درباره میزان حقوق و دریافتی اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی پاسخ داده است.

گیل خبر/ به نقل از فارس،‌ حسن رحیم پور ازغدی در آخرین بخش از پاسخ به پرسش‌های ناظر به شورای عالی انقلاب فرهنگی، به موانع دیگر شورا و نیز پاسخ پرسشی از میزان حقوق و دریافتی اعضا اشاره کرده است:

معیارهای شورا در بودجه بندی فرهنگی و آموزشی کشور چیست و اساسا خود اعضای شورا از چند جا حقوق می‌گیرند؟ مثلا خودجنابعالی؟

‌ حسن رحیم پور ازغدی: هیچ بودجه ای در اختیار شورا نبوده و نیست. بودجه ها تنها در کنترل دولت و مجلس است که البته خود در راس شورایند و قانونا باید سیاست‌های مصوب را رعایت کرده و پاسخگو باشند.

راجع به حقوق هم ظاهرا به جز اعضای دبیرخانه، کسی حقوق بگیر شورا نیست. بنده هم ۲۷ سال است مشغول کار پژوهشی و آموزشی تنها در یک نهاد فرهنگی هستم و حقوق بگیر هیچ سازمان و تشکیلات دیگری نیستم.

گرچه دروغ پردازی، مالیات ندارد و همواره شیوه آسان عوام فریبی بوده است اما از باب وظیفه پاسخ به سوال، عرض می کنم نه بابت کنفرانس‌های دانشگاهی و نه از صداوسیما که بخشی از این جلسات دانشگاهی را در اختیار عموم میگذارد هیچ مطالبه مالی و مابازای حقوقی شخصی در کارنبوده و نیست. از یک شبکه از سال ۹۲ تا امروز پس از هفت سال، یک ریال نیز حتی برای عوامل فنی ضبط وتدوین، دریافت نشده است.

یک شبکه دیگر نیز آن هم صرفا به عوامل فنی ضبط و تدوین، سالی یکبار و حدود یک تومان برای هر برنامه به آنان پرداخت شده است. هر شایعه و گزارش دیگری در فضای مجازی دراین باب، دروغ محض است .

آمار دروغی از مثلا حقوق و امکانات بیت المال نیز که مدتها قبل، ظاهرا در صدای آمریکا و سپس فضای مجازی، حقوق هشت و نیم تومانی پس از ۲۶ سال سابقه را بدروغ، دهها بلکه صدها میلیون اعلام کردند، نمونه دیگری از همین دروغ پردازی‌هاست.