مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به آغاز بارش باران و برف در این استان از شامگاه گذشته، گفت: از اواخر وقت جمعه شاهد کاهش ناپایداری ها خواهیم بود.

گیل خبر/ به نقل از مهر؛ محمد دادرس با اشاره به ورود سامانه سرد و بارشی از عصر روز گذشته به استان گیلان، اظهار کرد: با استقرار این سامانه شرایط برای بارش باران و برف در استان گیلان فراهم شده است.

وی با بیان اینکه از شامگاه گذشته شاهد آغاز بارش باران در مناطق جلگه‌ای و برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی، افزود: کاهش دما، بارندگی و وزش باد در برخی مناطق شدید و خیلی شدید و بارش برف در ارتفاعات برای مناطق مختلف گیلان پیش بینی شده است.

دادرس با اشاره به اینکه این سامانه تا عصر روز جمعه در استان گیلان فعال خواهد بود، گفت: از اواخر وقت روز جمعه شاهد کاهش تدریجی ناپایداری‌ها خواهیم بود و در روز شنبه نیز یخبندان دور از انتظار نخواهد بود.

وی ادامه داد: طی پنجشنبه تا جمعه، بارش در بعضی نواحی جلگه‌ای به ویژه در مناطقی که به دامنه‌های نزدیک تر هستند شاهد مخلوط برف و باران یا بارش برف خفیف خواهیم بود.

مدیر کل هواشناسی گیلان اضافه کرد: در حال حاضر آسمان اکثر مناطق استان گیلان ابری و مه آلود همراه با کاهش دما، بارندگی و وزش باد و در ارتفاعات و دامنه‌ها بارش‌ها به صورت برف پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه ارتفاع موج دریا نیز در این مدت به سه متر خواهد رسید که از صیادان خواسته شده تا فعالیت‌های مرتبط خود را در حال حاضر تعطیل کنند، گفت: دمای هوای استان نیز بین ۵ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.

دادرس از شهروندان خواست در شرایط کنونی و با توجه به بارش برف در مناطق کوهستانی و پیش بینی ارتفاع بیش از یک متری از سفر به این مناطق جدا خودداری شود.