«کریس ویتی» مشاور ارشد لندن در امور بهداشت و درمان تایید کرد که گونه جدید جهش یافته «کووید-۱۹» با سرعت بیشتری گسترش می‌یابد و گفت برای فهمیدن این که آیا این گونه مرگبارتر است، تحقیقات فوری در جریان است. پروفسور ویتی گفت بریتانیا سازمان جهانی بهداشت را درباره این گونه جدید مطلع کرده است.

گیل خبر/ به گزارش فارس، «کریس ویتی» مشاور ارشد لندن در امور بهداشت و درمان تایید کرد که گونه جدید جهش یافته «کووید-۱۹» با سرعت بیشتری گسترش می‌یابد و گفت برای فهمیدن این که آیا این گونه مرگبارتر است، تحقیقات فوری در جریان است.

پروفسور ویتی گفت بریتانیا سازمان جهانی بهداشت را درباره این گونه جدید مطلع کرده است.

وی گفت در حال حاضر شواهدی وجود ندارد که نشان دهد گونه جدید نرخ مرگ‌ومیر بالاتری را باعث می‌شود یا بر واکسن‌ها تاثیر می‌گذارد.

به گزارش روزنامه «میرور»، ویتی افزود همانطور که روز دوشنبه اعلام شد انگلیس وجود نوع جدیدی از کووید-۱۹ را از طریق نظارت ژنومی کشف کرده است.

او این سخنان را پیش از حضور در دفتر نخست‌وزیر انگلیس برای شرکت در کنفرانسی در خصوص بیماری کرونا اعلام کرد. «بوریس جانسون» امروز خواستار تشکیل جلسه اضطراری کابینه انگلیس پیش از برگزاری این کنفرانس عمومی شد. دیروز هم وزرای دولت انگلیس تشکیل جلسه دادند تا درباره مهار این گونه جدید که در لندن، کنت و اسکس دیده شده، تصمیم‌گیری کنند.

پزشکان هشدار داده‌اند این گونه جدید ۵۰ درصد نسبت به نوع شناسایی شده قبلی کووید-۱۹ واگیردارتر است.

وزیر بهداشت انگلیس دوشنبه از یافت شدن نوع جدید ویروس کرونا با قدرت شیوع سریع‌تر در این کشور خبر داد.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «بی‌بی‌سی»، «مت هانکوک» گفت که دستکم ۶۰ مقام محلی مختلف در انگلیس، عفونت‌هایی را که بر اساس گونه جدید کرونا ایجاد شده ثبت کرده‌اند.

وزیر بهداشت انگلیس بر لزوم اقدام سریع برای کنترل این بیماری کشنده حین تزریق واکسن کرونا خبر داد.