سی و دومین جشنواره تئاتر استانی گیلان با معرفی آثار و هنرمندان برگزیده به کار خود پایان داد.

گیل خبر/ به نقل از مهر؛‌ شامگاه چهارشنبه سی و دومین جشنواره تئاتر استانی گیلان در سایه شیوع کرونا و با رعایت دستور العمل های بهداشتی و فاصله اجتماعی در سالن شهید انصاری مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا رشت برگزار شد.

این دوره از جشنواره به دلیل شیوع کرونا بدون حضور تماشاگر برگزار شد و از این دست اندرکاران برگزاری این جشنواره زمینه پخش آنلاین اجرای نمایش‌ها و همچنین اختتامیه از سایت آپارات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برای علاقه مندان فراهم شد.

«نادر برهانی مرند»، «اتابک نادری» و «سید وحید فخر موسوی» داوران مرحله نهایی سی و دومین دوره جشنواره تئاتر استانی گیلان بودند که به مدت سه روز اجرای نمایش‌ها را تماشا و در پایان آثار و نفرات برگزیده در هر بخش را اعلام کرد.

آثار و نفرات برگزیده سی و دومین جشنواره تئاتر استانی گیلان به شرح زیر است:

*چهره پردازی: «علی کاظمی» برای نمایش «پلی از جنس شیشه»

*طراحی پوستر و بروشور: «هدی رسولی» برای نمایش‌های «لبخند باشکوه آقای گیل» و «بریده ها»

*طراحی لباس: «زهرا صدری» برای نمایش «لبخند باشکوه آقای گیل»

*موسیقی: «علی پارسا» برای نمایش پلی از جنس شیشه» (تقدیر) و «آرش عشقی» برای «بریده ها»

*طراحی صحنه: «رضا فتوت خواه» برای نمایش «بریده ها»

*بازیگری زن:

«نازنین صابر» برای «خواب های شیشه ای» و «شقایق آقا محمدی» برای «بریده ها» از سوی هیئت داوران شایسته تقدیر شناخته شدند.

همچنین «نگار خلاق» برای نمایش «لبخند باشکوه آقای گیل» و «زهرا میری» برای نمایش «یک شب دیگر هم بمان سیلویا» از سوی هیئت داوران به صورت مشترک سوم شدند.

«راحله رحیمی» برای نمایش «پلی از جنس شیشه» جایزه نفر دوم و جایزه بهترین بازیگر زن این دوره از جشنواره به «الناز ابروش» برای نمایش «نگاتیو» اختصاص یافت.

*بازیگری مرد:

در این بخش جوایز جشنواره هیئت داوران ضمن تقدیر ویژه از «مجید پتکی» به خاطر نمایش «تذکره سپیده بانو و غلام سیاه» و «روزبه رئوفی» برای نمایش «لبخند باشکوه آقای گیل»، آقایان «علیرضا عباسی» را برای نمایش «خواب های شیشه ای» و «مهدی مخبری» را نیز برای نمایش «پلی از جنس شیشه» به ترتیب به عنوان نفرات سوم و دوم این بخش انتخاب کردند.

گفتنی است جایزه بهترین بازیگر مرد سی و دومین جشنواره تئاتر استانی گیلان از سوی هیئت داوران» مرتضی زینل» برای نمایش «بریده ها» رسید.

در پایان این جشنواره نیز هیئت داوران نمایش‌های «بریده ها» و «پلی از جنس شیشه» را بدون اولویت به دبیرخانه سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر معرفی کردند.

*کارگردانی:

در این بخش نیز هیئت داوران به صورت مشترک جایزه نفر سوم را به «زهرا صدری» برای نمایش «لبخند باشکوه آقای گیل» و «مهرداد بخشی» برای نمایش «نگاتیو» اهدا کرد.

جایزه دوم این بخش نیز به «مصطفی خوش نشین» برای نمایش «پلی از جنس شیشه» اهدا شد.

همچنین هیئت داوران این جشنواره «رضا فتوت خواه» را برای نمایش «بریده ها» شایسته کسب جایزه نخست کارگران دانست.

*نویسندگی:

هیئت داوران این جشنواره در این بخش «مهرداد هنرمند» برای نمایش «نگاتیو»، «نگار نادری» برای نمایش «پلی از جنس شیشه» و «نوید ایزدیار» را برای نمایش «بریده ها» به ترتیب حائز رتبه سوم تا اول دانستند.

همچنین هیئت داوران سومین جشنواره نمایشنامه نویسی پاسداشت «استاد پورسیفی» نیز برگزیدگان این جشنواره را معرفی کردند. از استاد پورسیفی نیز در این جشنواره تقدیر شد.

«آدم یکی بود با حوا مُرد» از «ابوالفضل تقی‌پور»، «دیگر کُشی» از «پریسا قاسمی» و «پرونده‌های باز» از زهرا صدری نمایشنامه های شایسته تقدیر از سوی هیئت داوران این جشنواره انتخاب شدند.

نمایشنامه «انتهای یک شب بارانی» از «پدرام پریچهره» رتبه سوم و «یادم تو را فراموش» از بهاره خوش‌پسند نیز در جایگاه دوم این جشنواره ایستاد.

همچنین هیئت داوران سومین جشنواره نمایشنامه نویسی آموزشگاه های آزاد گیلان نیز هیچ اثری را شایسته رتبه نخست این جشنواره ندانست.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code