فرماندار بندرانزلی با اشاره به اعلام رسمی وضعیت قرمز انزلی از امروز محدودیت های کرونایی در شهرستان با قوت اجرا و صنوف غیر ضروری تعطیل می شوند.

گیل خبر/ به گزارش ایرنا ، اسماعیل میرغضنفری روز سه شنبه در جلسه ستاد کرونا شهرستان با بیان اینکه سلامت و معیشت مردم برای ما بسیار مهم است ، تصریح کرد : با توجه به اعلام رسمی وضعیت قرمز در انزلی می کوشیم مردم ، کسبه و بازاریان در تهیه اقلام ضروری دچار مشکل نشوند، به همین منظور در اعمال محدودیتها ابتدا با تذکر و سپس با جدیت برخورد صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه از بازاریان و کسبه شهر انزلی انتظار است ما را در این راه یاری کنند، افزود : سعی کردیم با رعایت پروتکل ها بازاریان آسیب کمتری ببینند و این وضعیت در تمام شهرستانها حاکم بوده و فقط مختص به شهرستان بندرانزلی نیست .

وی با بیان اینکه همراهی مردم می تواند ما را از ویروس کرونا نجات دهد، اظهار داشت :طولانی شدن روند همه گیری این ویروس مردم را با معذوریتهایی مواجه کرده و حاکمیت بدنبال دستگیری از مردم برای کاهش بار مشکلات آنهاست .

وی در راستای اعمال محدودیت ها ، برگزاری هرگونه مراسم به مناسبت شب یلدا در رستورانها ، باغ ها و مانند آن در این شهرستان ممنوع اعلام کرد و افزود : نیروی انتظامی با خاطیان برخورد قانونی می کند.

وی تاکید کرد : روال زندگی امروزعادی نیست و قهوه خانه ها نیز به دلیل تجمع افراد از نقاط پرخطر و آسیب پذیر محسوب می شوند به همین منظور این مکانها تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.

وی با اشاره به اعمال محدودیتهای ترددی در انزلی گفت : بر اساس دستورالعمل وضعیت شهرهای قرمزعبور و مرور از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح محدود می شود و از شهروندان تقاضا داریم این محدودیتها را رعایت کنند.

وی از نیروهای شبکه بهداشت و درمان و هلال احمر نیز خواست در مبادی ورودی و خروجی شهر همراه با نیروی انتظامی حضور داشته باشند .

میر غضنفری تاکید کرد : بازارهای روز یکی از مکانهای آسیب رسان به حوزه سلامت شهروندان هستند لذا این مکانها نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل می باشند و خرید و فروش طیور زنده به دلیل امکان شیوع ویروس آنفولانزا تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

وی خاطر نشان کرد : کلیه تجمعات دینی و مراسمات مذهبی نیز تا بهبود شرایط و کلیه سالن های ورزشی و ورزشهای پربرخورد نیز تا تغییر وضعیت تعطیل هستند .

امام جمعه انزلی نیز در این جلسه خواستار تلطیف فضای روانی جامعه نسبت به ویروس کرونا شد و گفت : نباید فضای جامعه به گونه ای باشد که ابتلا به این بیماری قبیح و بدنامی داشته باشد.

حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین خاطر نشان کرد : باید شماره هایی در اختیار خانواده ها قرار گیرد که بتوانند در صورت بروز مشکل تماس بگیرند .

رییس بیمارستان شهید بهشتی انزلی نیز در این جلسه با بیان اینکه متاسفانه این روزها شاهد خوددرمانی ها به شیوه های نوین و سنتی هستیم، اظهار داشت : این موارد موجب می شود بیماران دیر به ما مراجعه کرده و تعداد روزهای بستری در بیمارستان طولانی تر شود.

مرتضی فلاح با بیان اینکه ۱۹ درصد از بیماران کرونایی بستری در بیمارستان شهید بهشتی از سایر شهرستانها هستند ، گفت : در سیستم بهداشت و درمان نظام ارجاع وجود دارد که در آن بیماران براساس سطح بندی امکانات و تخصص ها به بیمارستان ارجاع می دهند.

وی از مردم انزلی خواست تا از عمل های جراحی غیر اوراژنسی و غیر ضروری پرهیز کنند.

وی یادآور شد : بیمارستان بندرانزلی از نظر تعدد دستگاههای تنفسی و پزشکی دومین بیمارستان مجهز استان است و توانسته طی ماههای گذشته سه میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان تجهیزات سرمایه ای جذب کند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code