«رضا آل‌کثیر، از کارگران اخراجی هفت‌تپه، خودکشی کرد.» این خبری است که روز شنبه ابتدا در کانال تلگرامی «هفت‌تپه- کانال مستقل کارگران» و سپس در برخی رسانه‌ها منتشر شد.

گیل خبر/ به نقل از روزنامه اعتماد؛ «رضا آل‌کثیر، از کارگران اخراجی هفت‌تپه، خودکشی کرد.» این خبری است که روز شنبه ابتدا در کانال تلگرامی «هفت‌تپه- کانال مستقل کارگران» و سپس در برخی رسانه‌ها منتشر شد.

خبری که یک روز بعد از سوی دادستان شوش تکذیب شد و این مقام مسوول اعلام کرد که رضا ‌آل‌کثیر کارگر نیشکر هفت‌تپه نبوده است. در متن خبری که روز شنبه در راستای اعلام خودکشی رضا آل‌کثیر در کانال تلگرامی هفت‌تپه منتشر شده بود، دلیل خودکشی این کارگر، «فشار معیشتی و بیکاری» اعلام شد.

براساس آنچه این رسانه متعلق به کارگران هفت‌تپه گزارش داده رضا ‌آل‌کثیر کارگر اخراجی هفت‌تپه، ساکن آبادی حر، دارای دو خواهر دارای معلولیت شدید (فلج بخشی از بدن) بوده که پیش از این در این شرکت کار می‌کرده اما از کار اخراج شده است.

بنا بر توضیحات منتشر شده در این کانال اطلاع‌رسانی، این کارگر بارها به آمیلی و اسدبیگی‌ها مراجعه کرده ولی این دو مدیر ارشد شرکت هفت‌تپه حاضر به پذیرش او نشده و با بازگشت او به کار مخالفت کردند. بر همین اساس هم رضای جوان که در آستانه ازدواج بود، به ‌خاطر فشار معیشتی و بیکاری و نه شنیدن مکرر از شرکت دست به خودکشی زده و به این دلیل جانش را از دست داد.

یک روز پس از انتشار این خبر که بازتابی گسترده نیز در کانال‌های خبری و فضای مجازی به ‌دنبال داشت، مصطفی نظری، دادستان شوش در توضیحاتی که در راستای تکذیب این خبر ارایه کرد، گفته است فردی که اقدام به خودکشی کرده، هیچ‌گونه رابطه استخدامی با شرکت نیشکر هفت‌تپه نداشته است؛ این فرد کارگر شرکت نیشکر هفت‌تپه نبوده و هیچ‌گونه قراردادی با شرکت نداشته و به دلیل اختلافات خانوادگی، در منزل اقدام به خودکشی کرده است.

ساعاتی بعد اما کانال تلگرامی هفت‌تپه در گزارش با رد گفته‌های دادستانی شوش نوشت که رضا آل‌کثیر هم سال گذشته و هم امسال در این شرکت مشغول به ‌کار بوده است. کارگران نیشکر هفت‌تپه چنانکه در توضیحات اولیه خبر آورده بودند، با اذعان به اینکه رضا آل‌کثیر در حال حاضر در این شرکت کار نمی‌کند، علت این امر را «اخراج» او از شرکت هفت‌تپه و سرباز زدن مدیران این شرکت از انعقاد قرارداد با او می‌دانند که در نتیجه آن باعث شده، این کارگر جوان مدتی بیکار مانده و در نهایت باتوجه به مشکلاتی که برایش به وجود آمده، دست به خودکشی می‌زند.

همزمان البته خبرگزاری کار ایران، ایلنا در خبری به ‌نقل از یک منبع خبری در شرکت هفت‌تپه، گزارش داده که هر چند آل‌کثیر متقاضی کار در شرکت هفت‌تپه بود و سال پیش چند روزی در این مجتمع کار کرده اما اقدام به خودکشی او هیچ ربطی به مجموعه هفت‌تپه ندارد. این منبع آگاه با اشاره به اینکه او دارای یک برادر و 3 خواهر بود که به ‌دلیل مشکلات جسمی، مسوولیت سرپرستی آنها را برعهده داشت، تاکید کرده که آل‌کثیر به‌ دلیل افزایش مشکلات خانوادگی زیر فشاری شدید بوده است.