شهردار رشت در جلسه ستاد مدیریت بحران:
۱۳۹۹/۰۹/۱۹ ۰۹:۲۰ چاپ

شهردار رشت با تاکید بر اینکه وی در بحث مدیریت و کار برای مردم با هیچ احدی عقد اخوت ندارد گفت: هیچ وقت منافع شهر را با منافع شخصی خود و هیچ شخص دیگری معاوضه نکرده و نمی‌کنم.

گیل خبر/ به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت، سید محمد احمدی شهردار رشت امروز (سه‌شنبه ۱۸ آذر) در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری اظهار داشت: پاسخ به مطالبات مردم برایم در اولویت قرار دارد بنابراین هیچ وقت منافع شهر و مردم را با منافع شخصی خود و هیچ شخص دیگری معاوضه نکرده و نمی‌کنم.

شهردار رشت فرصت محدود مدیرانی که اخیرا حکم سرپرستی آنان از سوی شهرداری صادر شده است را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: انجام هر چه بهتر کارها و مسئولیت‌ها موضوعی است که ما از این مدیران انتظار داریم و بدون شک اگر فردی در جایگاه خود نتواند در حد انتظارات عمل کند نسبت به تغییر آن اقدام می‌کنیم.

احمدی این مطلب را که به هیچ عنوان یک جایگاه مدیریتی در مجموعه شهرداری فدای یک شخص نمی‌شود متذکر شد و تصریح کرد: شاخص‌های عملکردی و استانداردها برای بنده بسیار ارزشمند است بنابراین لحظه به لحظه زمان‌هایی که سرپرست‌های جدید مشغول انجام وظایف خود هستند برای سنجش عملکرد آنان مدنظر قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه این مدیریت‌ها هیچ‌وقت دائمی نیستند خاطرنشان کرد: اگر کسی در زمان قبول مسئولیت نتواند در جهت کسب رضایت مردم تلاش کند طبعا باید جای خود را به شخص دیگری بدهد تا بتوانیم حداکثر مطلوبیت را در ارائه خدمت به مردم داشته باشیم.

احمدی همکاری مدیران مناطق شهرداری رشت و پرهیز از ایجاد یک جو روانی مخرب که به روند هر چه بهتر کارها آسیب وارد می‌کند را هم متذکر شد و اذعان کرد: مدیران تا زمانی که در چهارچوب و اصولی که برایشان تعریف شده کار کنند کاملا مورد حمایت من قرار می‌گیرند.

شهردار رشت در ادامه مدیریت بحران را هم مدیریتی بسیار شاخص و مهم قلمداد کرد و با بیان اینکه باید یک صدای واحد در شهرداری شنیده شود عنوان کرد: در زمان وقوع بحران صدای واحد شهرداری صدای شهردار است و تمامی مدیران موظف به تابعیت تمام و کمال از شهردار هستند.

احمدی با تاکید بر اینکه در مواقع وقوع بحران مسئول و فرمانده عملیات در شهرداری شهردار است و هر کدام از مدیران هم مسئولیت خاصی در منطقه تحت مدیریت خود دارند تصریح کرد: انتظار دارم برای رضایت‌مندی هرچه بیشتر شهروندان ضمن انسجام و حفظ اتحاد برای بهتر شدن انجام امور در روند کارها هم تداخلی ایجاد نشود.

وی تجمیع ماشین‌آلات برف‌روبی در یک مکان واحد و اعمال مدیریت بهتر و اثربخش‌تر در زمان وقوع بحران و بارش سنگین برف را موضوعی که شهرداری روی آن تمرکز دارد اعلام کرد و گفت: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی هم امری است که بدون شک در چنین شرایطی کمک بزرگی برای مجموعه شهرداری خواهد بود.

شهردار رشت بازگشایی سریع‌تر معابر منتهی به بیمارستان‌ها، مراکز حساس و اضطراری را در زمان بارش برف لازم و ضروری اعلام کرد و یادآور شد: جلوگیری از انسداد چنین مسیرهایی از جمله اولویت‌هایی محسوب می‌شود که باید در مواقع بحرانی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی مسئولیت‌ را امانتی که در دست مدیران قرار داشته و باید از آن در جهت خدمت صادقانه به مردم و شهروندان استفاده شود تلقی کرد و ضمن اشاره به بارش‌های روز گذشته افزود: بارش صد میلیمتر باران در شهر رشت آن هم در مدت کوتاهی که چند شب قبل شاهد آن بودیم تنها با اقدامات درست و انسجام هرچه تمامتر واحدهای مختلف شهرداری رشت مدیریت شد.

شهردار رشت برآورده شدن مطالبات مردم و شهروندان را امری که باید مدیران مناطق شهرداری نسبت به آن اهتمام داشته باشند خواند و تصریح کرد: بارش باران، برف، وزش باد و حوادث غیرمترقبه‌ای نظیر آن را همیشه داشته‌ایم و نباید اینگونه باشد که در صورت وقوع هر کدام از این اتفاقات، بحرانی در شهر رشت ایجاد شود.

احمدی مسئولیت معاونت خدمات شهری شهرداری رشت را در مواقع بحران ویژه و مهم ارزیابی کرد و با تاکید بر اینکه در چنین شرایطی مدیران سایر قسمت‌ها هم باید برای کمک به این بخش آمادگی داشته باشند ابراز داشت: روند انتقال گزارشات مردمی سامانه ۱۳۷ به مدیران مناطق شهرداری رشت باید اصلاح شود تا به موجب آن بتوانیم مطالبات شهروندان را به شکل حداکثری پاسخگو باشیم.