مدیرعامل آبفای گیلان:
۱۳۹۹/۰۹/۱۸ ۱۲:۴۵ چاپ
آبرسانی به 66 روستای گیلان تا پایان سال جاری

در روزهای سرد و بارانی گیلان که حدود سه هفته است رنگ و بوی قرنطینه نیز به خود گرفته، صبح امروز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب این استان در نشست خبری با اصحاب رسانه نویدبخش خبرهای خوب برای مردم شد. خبرهایی از جنس آب آشامیدنی سالم و بهداشتی، به خصوص برای روستاییان استان.

گیل خبر/ به گزارش دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفای گیلان؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که به صورت ویدئوکنفرانس از طریق اسکایپ با حضور خبرنگاران در ستاد مرکزی این شرکت و در دفاتر مدیران امور آبفای شهرستان ها برگزار و به صورت زنده نیز از اینستاگرام پخش شد، با اشاره به اینکه با یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی گیلان در اسفندماه سال 98 اقدامات خوبی برای رفع مشکلات آب شرب حوزه روستایی استان انجام شده، گفت:  طرح آبرسانی به 66 روستای این استان با اعتباری بیش از 84 میلیارد تومان تا پایان امسال افتتاح و بهره برداری خواهد شد.

سید محسن حسینی، به تامین و تقویت کمیّت و کیفیت آب آشامیدنی 200 روستای گیلان با جمعیتی بالغ بر 113 هزار نفر پس از یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی استان نیز اشاره کرد و افزود: در این مدت با بهسازی تعدادی از چاه ها و تغییر ساختار ایستگاه های پمپاژ 565 لیتر بر ثانیه به ظرفیت تامین آب شرب روستاهای گیلان اضافه شد که از مهم ترین آن ها می توان به ارتقای ایستگاه پمپاژ روستای صفرابسته آستانه اشرفیه و شهرهای شلمان، چاف و چمخاله اشاره کرد.

به گفته وی؛ در این مدت 9 ماهه 371 لیتر بر ثانیه آب شرب از تاسیسات شهری به روستاهای دارای تنش آبی انتقال داده شد.

وی به دیگر طرح های مصوب شرکت آب و فاضلاب گیلان جهت تامین پایدار آب شرب روستاهای استان اشاره کرد و گفت: آبرسانی به 32 روستای شهرهای چاف و چمخاله در قالب 4 پروژه با اعتباری بالغ بر 29 میلیارد تومان و بهره مندی جمعیتی بیش از 16 هزار و 550 خانوار در سال جاری به بهره برداری می رسد.

رئیس هیأت مدیره آبفای گیلان از افتتاح رسمی مدول دوم تصفیه خانه آب گیلان در دیماه امسال در قالب پویش هرهفته، الف-ب- ایران با حضور وزیر نیرو خبر داد و افزود: با بهره برداری کامل از مدول دوم این تصفیه خانه تا پایان سال جاری 3 هزار لیتر بر ثانیه به ظرفیت تامین آب شرب شهرها و روستاهای استان اضافه خواهد شد.

حسینی، با اشاره به اینکه هم اکنون این تصفیه خانه با ظرفیت یکهزار لیتر بر ثانیه در مدار بهره برداری است، گفت: با توجه به کیفیت بالای آب شرب تولید شده در این تصفیه خانه و با بهره برداری آزمایشی از مدول دوم، 26 حلقه چاه با آبدهی 280 لیتر بر ثانیه در حالت آماده به کار قرار گرفتند.

وی تاکید کرد؛ با وارد مدار شدن مدول دوم تصفیه خانه بزرگ آب گیلان، مشکل کیفیت آب شرب تعداد زیادی از روستاهای گیلان نیز برطرف خواهد شد.

 

ناطق به شرایط خاص آخرین تابستان قرن اشاره کرد و افزود: با شیوع ویروس کرونا و به ویژه در فصل تابستان شاهد افزایش مصرف آب شرب بودیم که در مقاطع مختلف بین 25 الی 40 درصد به مصرف آب مشترکین استان اضافه شد.

مدیرعامل آبفای گیلان گفت: به منظور تامین آب آشامیدنی مورد نیاز مشترکین در ایام کرونا، با بهره برداری آزمایشی از مدول دوم تصفیه خانه بزرگ آب گیلان 890 لیتر بر ثانیه به ظرفیت تولید آب استان افزوده شد.

وی تصریح کرد: در مجموع با شیوع بیماری کرونا، ظرفیت تولید آب استان یکهزار و 455 لیتر بر ثانیه افزایش یافته تا مردم عزیز استان در این ایام با مشکل خاصی در حوزه آب شرب مواجه نباشند.

 

 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code