طرح واکسیناسیون سراسری علیه کرونا امروز (سه‌شنبه) در انگلیس به‌عنوان اولین کشور غربی با تزریق اولین واکسن به یک خانم ۹۰ ساله انگلیسی آغاز شد.

گیل خبر/ به گزارش تسنیم به‌نقل از نشریه "دی سایت"؛ طرح واکسیناسیون سراسری علیه کرونا در انگلیس به‌عنوان اولین کشور غربی آغاز شده است.

 به‌عنوان اولین شخص در دنیا از زمان تأیید واکسن مشترک شرکت‌های بیونتک و فایرز "مارگارت کینان" یک زن نود ساله انگلیسی این واکسن را دریافت کرد.

در مجموع قرار است حدود 6میلیون نفر این واکسن را در انگلیس دریافت کنند. دولت اعلام کرده افراد بالای هشتاد سال، کارمندان ساکنان خانه‌های سالمندان و به‌ویژه کارکنان و پرسنل پزشکی از اولویت‌های دریافت واکسن کرونا هستند.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس از یک گام بزرگ رو به جلو صحبت کرد است. 50 کلینیک در انگلیس به‌عنوان مرکز تزریق واکسن آماده کار هستند.

وزیر بهداشت انگلیس اعلام کرده که همه مناطق انگلیس دوزهای واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

جانسون هم‌زمان با آغاز طرح واکسیناسیون کرونا در این کشور اعلام کرده است: من به دانشمندانی که این واکسن را تولید کرده‌اند، به شهروندانی که در آزمایش‌های بالینی این واکسن شرکت کرده و سرویس بهداشت ملی NHS که بی‌وقفه در این راستا تلاش کرده است افتحار می‌کنم.

انگلیس قرار است تا پایان سال حدود 4میلیون دوز واکسن کرونا ساخت شرکت‌های بیونتک و فایرز را دریافت کند. به این ترتیب 2میلیون نفر واکسینه خواهند شد. هر نفر برای حمایت در برابر کرونا به دو دوز واکسن نیاز دارد.

رسانه‌های انگلیسی خبر دادند که ملکه انگلیس و همسرش برای تشویق شهروندان به تزریق واکسن کرونا اعلام کرده‌اند که به‌عنوان اولین نفرات در این کشور از این واکسن استفاده خواهند کرد.

به این ترتیب ملکه الیزابت دوم و همسرش مشترکاً با شهروندان بالای هشتاد سال انگلیس جزو اولین کسانی خواهند بود که این واکسن را دریافت خواهند کرد.

کارشناسان بهداشت عمومی بر این عقیده‌اند که اگر الیزابت دوم و پرنس فیلیپ در مورد واکسیناسیون علنی صحبت کنند، برای مقابله با اطلاعات نادرست منتشر شده توسط نظریه‌پردازان توطئه کمک زیادی خواهد کرد. در انگلیس، این نگرانی وجود دارد که گزارش‌های نادرست از ویروس کرونا و واکسن، منجر به امتناع گسترده شهروندان از واکسیناسیون شود.