گیل خبر/ به نقل از معین، در ماه‌های اخیر اگر از خیابان‌های اطراف آرامستان لنگرود و یا خیابان های دیگر این شهر عبور کرده باشید با همه مشغله هایی که داشته اید بی گمان لحظه‌ای در چشم‌نوازی نقاشی هایی که روی دیوارهای این خیابان‌ها نقش بسته برای چند ثانیه و اگر اهل دل بوده باشید شاید چند دقیقه تامل کرده اید.

این نقاشی‌ها که جایگزین زوائد بصری شده و حاصل دست هنرمندان خلاق خیابانی است ،بدون شک در تقویت نگاه و سواد هنری شهروندان نقش موثری ایفا می کند.
نقاشی دیواری کهنترین هنر بشر و اولین زایش هنری انسان در تاریخ فرهنگ و هنر است که با وجود قرنها همچنان دوام خود را حفظ کرده است.

نقاشی هایی که قدمت آن به دوران نوسنگی ،۸ هزار سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد و زبان گویای انسانهایی بوده که هنوز نوشتن را نیاموخته بودند .

امروزه نقاشی های دیواری این توان را دارند که با مایه‌های فرهنگ و هنر و ملتی ،استانی و حتی شهری در آمیخته و به آن اعتبار و ارزش بالایی ببخشند.

در این میان برخی شهرداری ها نیز در سال‌های اخیر در راستای ارتقاء مبلمان و زیبایی سیمای شهر خود به سمت و سوی حذف زوائد بصری دیوار های شهری و جایگزینی آن با نقاشی‌های چشم نواز و آثار هنرمندان زبردست شهرشان حرکت نموده اند که شهرداری لنگرود نیز با مدیریت شهری خود که از خیل هنردوستان شهرستان است به این مهم پرداخته است .
به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر لنگرود این اقدام در راستای زیباسازی دیوارهای قدیمی سطح شهر، عملیات بهسازی دیوارهای فرسوده و اجرای نقاشی دیواری توسط شهرداری در مرحله اجرا در آمده است.

این گزارش می افزاید : نقاشی روی دیوار های سطح شهر علاوه بر زیبایی های بصری شهری از تکرار و یکنواختی آن برای شهروندان جلوگیری و شادابی و جذابیت محیط را به دنبال خواهد داشت .