پیش بینی هواشناسی؛
۱۳۹۹/۰۹/۰۸ ۱۷:۳۵ چاپ

 کارشناس اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت : از شنبه شب بعد از یک وقفه ۲۴ ساعته بارش ها در استان آغاز می شود شاهد کاهش نسبی دما بین سه تا پنج درجه خواهیم بود.

گیل خبر/ سمانه نگاه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نقشه های هواشناسی نشان دهنده ورود تدریجی سامانه بارشی و سرد به منطقه است؛  بنابراین ابرناکی و مه آلود شدن هوا و در برخی ساعات بارندگی و وزش باد موقتی شدید توام با احتمال رعد و برق و کاهش نسبی دما خواهیم بود ضمن اینکه بارش ها در ارتفاعات بالا دست به صورت برف است.

 وی با بیان اینکه این بارش ها تا دوشنبه ادامه دارد، گفت : روز یکشنبه بارش ها در برخی مناطق استان از شدت بیشتری برخوردار است.

وی تصریح کرد: این سامانه بارشی از لحاظ حجم بارش ها، کاهش دما و گستره پوشش برف نسبت به سامانه بارشی چند روز گذشته کمتر است و بارش برف را در ارتفاعات بالاتری خواهیم داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه کمترین دمای استان طی ۲۴ گذشته در دیلمان با رقم منفی هشت درجه ثبت شد، عنوان کرد؛ ضمن آنکه دمای هوای رشت هم در این مدت حداکثر ۱۲ درجه و حداقل ۲ درجه سانتیگراد بالای صفر بوده است.

 کارشناس  اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان توصیه کرد: رانندگان برای تردد از محورهای کوهستانی و گردنه های برف گیر حتما مجهز به زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانی باشند ضمن آنکه مردم از استقرار در حاشیه رودخانه ها و مسیلها بپرهیزند.