جانشین رئیس ستاد مدیریت کرونا گیلان مطرح کرد:
۱۳۹۹/۰۹/۰۸ ۰۹:۲۳ چاپ

جانشین رئیس ستاد مدیریت کرونا گیلان با اشاره به همکاری مطلوب مردم و اصناف استان در اجرای محدودیت های جدید کرونایی، گفت: در استان گیلان تعطیل مطلق ادارات را نداریم.

گیل خبر/ به گزارش مهر، محمود قاسم نژاد شامگاه جمعه در گفتگو با بخش خبر شبکه باران با اشاره به ارزیابی یک هفته‌ای اجرای محدودیت‌های کرونایی در استان گیلان، اظهار کرد: همکاری مردم و اصناف با مجریان این طرح در استان گیلان مطلوب است.

وی به همکاری و همدلی خوب به وجود آمده در سطح استان برای قطع زنجیره ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط سخت اقتصادی و آسیب‌های فراوان ناشی از کرونا این میزان از همکاری از سوی مردم و اصناف قابل تقدیر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان ادامه داد: در صورت عدم رعایت دستور العمل های بهداشتی و محدودیت‌ها ابتدا تذکر لسانی و در صورت تکرار پلمب و جریمه خواهند شد.

وی با اشاره به موضوع تعطیلی ادارات در کشور، اضافه کرد: خوشبختانه در استان گیلان به جز شهر رشت و رودبار سایر شهرها در وضعیت نارنجی و اکثر آنها نیز در وضعیت زرد قرار دارند که اکثر مشاغل و کسب و کارها با رعایت دستور العمل های بهداشتی باز و فعال هستند.

قاسم نژاد با بیان اینکه بر اساس بخشنامه جدید همه مشاغل، کارکنان و ادارات دولتی به غیر از ادارات خدمات ضروری ارائه می‌دهند همانند دستگاه‌های حاکمیتی، خدماتی، امدادی، نیروی انتظامی، درمانی و شهرداری‌ها سایر ادارات با حداقل نیرو فعالیت کرده به گونه‌ای که تعطیلی مطلق صورت نگیرد شامل حال آنها خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه این بخشنامه در قبال همه کارکنان رسمی، قراردادی، پیمانی و شرکتی در سطح ادارات شهرهای قرمز اعمال خواهد شد، ادامه داد: در شهرهای نارنجی با یک دوم و زرد با دو سوم کارکنان، ادارات ارائه خدمت کنند.