ساسان کفایی مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: همزمان با فرا رسیدن هفته بسیج ، محیط زیست گیلان نسبت به تجهیز 15 پاسگاه محیط بانی ، که از توسعه یافتگی کمتری برخوردارند اقدام نمود.

گیل خبر/ به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان؛ وی اظهار داشت این تجهیزات شامل تجهیزات گرمایشی، سرمایشی و رفاهی نظیر( فرش ، کولر ، تلویزیون ، یخچال ،جارو برقی، ماشین لباسشویی، تجهیزات انفرادی و ...) می باشد . 

کفایی اظهار داشت : محیط بانان در دفاع از انفال الهی و محیط زیست ، درجبهه و صف اول مبارزه هستند و از دل و جان مایه می گذارند و در راه حفظ آب و خاک مقدس میهن اسلامی به استقبال خطر می روند لذا به معنی واقعی محیط بانان بسیجی وار و بی ادعا به انجام خدمت مقدس خود در اقصی نقاط استان می پردازند، از این رو تامین حداقل امکانات استاندارد برای این قشر زحمتکش کمترین کاری است که در راستای احترام و قدردانی از این همکاران می توان صورت داد .

کفایی افزود :داشتن اقلیم‌های متفاوت، اکوسیستم های مختلف آبی،خشکی و تنوع کم نظیر گونه های حیات وحش موجب شده تا انجام خدمت در محیط زیست استان با مباحث و مشکلات متفاوتی روبرو باشد.

وی در پایان اظهار داشت : استان گیلان دارای۱۷۲ محیط بان می باشد که در ۲۱ پاسگاه محیط بانی گیلان مشغول به فعالیت شبانه روزی هستند. ١٥ منطقه تحت مدیریت شامل یک پارک ملی - چهار اثر طبیعی ملی - پنج پناهگاه حیات وحش و پنج منطقه حفاظت شده است که ۹/۱۶درصد از سطح کل استان را شامل می شود ؛ همچنین استان دارای شش منطقه شکارممنوع ( اشکورات- استیل- ناو اسالم- دیلمان درفک- اژدهابلوچ و جیرنده ) نیز بوده که ۱۰/۳درصد از سطح کل استان را شامل می شود.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code