4 باب تصفیه خانه با ظرفیت 110 هزار و 600 مترمکعب در شبانه روز در مدار بهره برداری است.

گیل خبر/ به گزارش دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گیلان؛ معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب این شرکت، ظرفیت تصفیه خانه های فاضلاب استان را در مجموع 110 هزار و 600 مترمکعب در شبانه روز اعلام کرد.

علیرضا غیاثی معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب آبفای گیلان با اعلام این خبر افزود: تصفیه خانه فاضلاب شهر رشت با ظرفیت 63 هزار مترمکعب در شبانه روز، انزلی با ظرفیت 20 هزار مترمکعب ، لاهیجان با ظرفیت 26 هزار مترمکعب و همچنین منجیل با ظرفیت 1600 مترمکعب در شبانه روز در مدار بهره برداری قرار دارند.

وی همچنین افزود: 4 واحد پکیج تصفیه فاضلاب نیز در مسکن مهر رشت، آستانه اشرفیه، آستارا و رستم آباد در مجموع با ظرفیت 2 هزار و 280 مترمکعب در شبانه روز هم اینک در مدار بهره برداری است.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب آبفای گیلان یادآور شد: در سال جاری تکمیل تصفیه خانه فاضلاب آستارا با ظرفیت 6 هزار و 300 مترمکعب در شبانه روز، تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شرقی انزلی (غازیان) با ظرفیت 12 هزار مترمکعب و تکمیل تصفیه خانه فاضلاب 12 هزار و 500 مترمکعبی جنوب شهر رشت در دستور کار می باشد.

وی خاطرنشان کرد: احداث تصفیه خانه فاضلاب شهر صومعه سرا با ظرفیت 6 هزار و 350 مترمکعب در شبانه روز نیز در مراحل نهایی فرآیند برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار است و همچنین نصب و راه اندازی پکیج تصفیه فاضلاب شهرهای آستارا، ماسال، املش و سیاهکل هم با ظرفیت 2 هزار و 120 مترمکعب در شبانه روز در دست اجراست.