سرپرست شهرداری لاهیجان خبر داد:
۱۳۹۹/۰۹/۰۳ ۰۹:۳۳ چاپ

سرپرست شهرداری لاهیجان از انتخاب این شهر به عنوان شهر پایلوت بدون مانع استان گیلان توسط اداره کل بهزیستی خبر داد.

گیل خبر/ به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری لاهیجان، یوسف قیامتیون در گفت و گویی افزود: ملاک انتخاب لاهیجان به عنوان شهر بدون مانع، کسب امتیازات لازم توسط اداره کل بهزیستی برای ایجاد رمپ، خط عابر پیاده نابینایان و سرویس بهداشتی ویژه جانبازان و معلولان در مناطق مختلف این شهر بوده است.
وی اظهار کرد: در راستای تحقق شهرسازی مدرن و توسعه پایدار شهری و همچنین تامین رفاه حال شهروندان، در طول سال های اخیر، مناسب‌سازی معابر شهری لاهیجان توسط معاونت عمران شهرداری با نظارت بهزیستی آغاز شده است و برای تسهیل تردد جانبازان، معلولان و نابینایان در معابر عمومی و در مقابل مراکز مهم، رمپ شیب دار و خط عابرپیاده ایجاد شده است.
سرپرست شهرداری لاهیجان اضافه کرد: در این طرح تحت نظارت بهزیستی نقاطی در شهر برای پارک خودرو جانبازان و معلولان تعیین شده و تابلوی آن توسط شهرداری نصب شده است.
قیامتیون گفت: کارگروه مناسب‌سازی معابر شهری لاهیجان برای انجام امور تسهیل عبور و مرور جانبازان، معلولان و نابینایان به ریاست فرماندار و دبیری رئیس بهزیستی شهرستان با حضور نمایندگان ادارات تشکیل می‌شود و مصوبات آن لازم‌الاجراست.