گلایه دنیامالی از نا عدالتی ها؛
۱۳۹۹/۰۹/۰۲ ۰۹:۱۱ چاپ

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به وضعیت مددجویان در بندرانزلی گفت: فقر انزلی در سایه بندر و تجارت پنهان بوده و سهم مردم از این‌همه مزیت، کارگری این مراکز است.

گیل خبر/ به گزارش فارس از رشت، احمد دنیامالی دیشب در نشست مشترک با مدیران و معاونین دو اداره کل بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی گیلان با اشاره به شمار بالای افراد تحت پوشش کمیته و بهزیستی در استان اظهار کرد: امیدواریم با تلاش بیشتر شاهد کاهش تعداد خانوار تحت پوشش در استان باشیم.

وی با بیان اینکه شمار بالا و پایین مددجویان در سازمان‌های حمایتی وضعیت زندگی مستضعفین را نشان می‌دهد، افزود: پایین و بالا بودن شمار مددجویان در کمیته امداد و بهزیستی ناشی از شرایط اقتصادی حاکم در کشور است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه در تلاشیم تا برنامه‌های قانونی کمیته امداد تحقق پیدا کند، گفت: امیدواریم شرایط بودجه کمیته امداد با تلاش‌های نمایندگان در با آینده بهتر شود.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت مددجویی در حوزه انتخابیه خود بیان کرد: نسبت جمعیت انزلی بیش از ۵.۶ درصد اما نسبت خانواده‌های مستمری‌بگیر حدود ۲.۵ درصد است.

دنیامالی با تأکید بر اینکه با ادله اقتصادی اثبات می‌کنم وضعیت جامعه روستایی ما از جامعه شهری به‌مراتب بهتر است، گفت: آمار نشان می‌دهد که جمعیت انزلی در حال کاهش بوده اما جمعیت تحت پوشش آن نشان از افزایش دارد.

وی با اذعان به اینکه نمره کمیته امداد استان قابل‌قبول اما در انزلی قابل‌قبول نیست، تصریح کرد: در منطقه‌ای که یک‌دهم جمعیت انزلی نیز جمعیت ندارد سه برابر ظرفیت انزلی به مددجویان آن تسهیلات داده‌شده و ازاین‌رو گله‌ها زیاد است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به پنهان بودن فقر در انزلی علیرغم داشتن مزیت‌های تجاری و اقتصادی افزود: ما به‌ظاهر بندر داریم و تجار در انزلی فعال هستند درحالی‌که فقط کارگری و پذیرفتن امور خدماتی آن مجموعه‌های بزرگ اقتصادی سهم انزلیچی‌ها هست.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید در اعمال مدیریت‌ها عدالت را اجرا کرد، افزود: در انزلی گرفتاری بسیار زیاد است و می‌توانم باجرئت اعلام کنم شرایط این شهرستان از رشت و لنگرود که دارای حاشیه‌نشینان فراوان نیز هستند به‌مراتب وضعیت نامناسب‌تری دارد.