«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در پیامی در توییتر به طور ضمنی به شکست در ایالت آریزونا اعتراف کرد.

گیل خبر/ به گزارش فارس، وی در این پیام توییتری نوشت: «اکنون دانسته شد که سیستم رای‌گیری وحشتناک Dominion در آریزونا (و در نوادا) استفاده شده است. جای تعجب نیست که نتیجه یک باخت (با نتیجه) بسیار تنگاتنگ بود.

رسانه‌های آمریکایی روز جمعه «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات را پیروز آراء انتخابات ریاست‌جمهوری در ایالت آریزونا اعلام کردند.

شبکه‌های آمریکایی از جمله شبکه‌های «سی‌ان‌ان»، «سی‌بی‌اس» و «ای‌بی‌سی نیوز» به نقل از مرکز تحقیقاتی «ادیسون» اعلام کردند بایدن در ایالت آریزونا پیروز می‌شود و ۱۱ رأی الکترال این ایالت به او اختصاص خواهد یافت.

شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد که ترامپ شکایت انتخاباتی خود در ایالت آریزونا را پس گرفته است.

رسانه‌ها گزارش داده‌اند که دلیل عقب‌نشینی ستاد ترامپ اختلاف بالای آرای بایدن با ترامپ در این ایالت است.

 

ترامپ: ما پیروز ایالت پنسیلوانیا می‌شویم

«دونالد ترامپ» همچنین در پیامی در توییتر نوشت که اجازه رؤیت ۷۰۰ هزار رای در فیلادلفیا و پیتسبورگ به ستاد وی داده نشده است.

وی در این پیام توییتری نوشت: «۷۰۰ هزار رای اجازه رویت آنها در فیلادلفیا و پیتسبورگ داده نشده که بدان معناست بر اساس قانون اساسی بزرگمان، ما پیروز ایالت پنسیلوانیا می‌شویم.»

ترامپ در حالی این پیام توییتری را منتشر می‌کند که دادگاه‌های ایالت پنسیلوانیا دو درخواست تیم ترامپ برای ابطال بیش از ۵ هزار رای پستی انتخابات ریاست جمهوری این کشور را رد کردند.

از سوی دیگر، «کتی بوکوار» از مقامات ایالت پنسیلوانیا اعلام کرده که حاشیه برتری «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در این ایالت به اندازه‌‌ای است که نیازی به بازشماری آرا وجود ندارد.

بر اساس قوانین ایالت پنسیلوانیا، بازشماری آرا در این ایالت در حالتی صورت می‌گیرد که اختلاف آرا میان نامزدها کمتر از نیم درصد باشد.

این در حالی است که آمار نشان می‌دهد بایدن ۵۹ هزار رای بیش از ترامپ در این ایالت بدست آورده که بیش از ۰.۸ درصد آرا می شود.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code