معاون کل وزیر بهداشت گفت: همانطور که می دانیم ما روزانه سه هزار مورد بستری داریم و امروز بیش از یازده هزار مورد شناسایی جدید داشتیم. طبق پیش بینی سایت آمریکایی(IHME) که پیش بینی های آمریکا بر مبنای آن انجام می شود افزایش مرگ و میر تا نزدیک دو برابر در دوهفته آینده برای ایران را پیش بینی کرده است که امیدواریم اتفاق نیفتد.

گیل خبر/ معاون کل وزیر بهداشت گفت: همانطور که می دانیم ما روزانه سه هزار مورد بستری داریم و امروز بیش از یازده هزار مورد شناسایی جدید داشتیم که البته همه موارد جدید شناسایی نمیشود.

به گزارش «انتخاب»، حریرچی در گفتگوی خبری افزود: متاسفانه ما بیش از ده روز است که مرگ های بالای ۴۵۰ را تجربه می کنیم، متاسفانه با این میزان رعایت پروتکل هایی که انجام می شود و با این میزان محدودیت هایی که اعمال می شود پیش بینی ها این است که ما روند صعودی در بستری ها و مرگ و میر خواهیم داشت.

وی افزود: طبق پیش بینی سایت IHME که پیش بینی های آمریکا بر مبنای آن انجام می شود افزایش مرگ و میر تا نزدیک دو برابر در دو هفته آینده را برای ایران پیش بینی کرده است که امیدواریم اتفاق نیفتد.

وی در ادامه گفت: ۶۵ نفر از روسای دانشگاه ها که فرماندهان جان بر کف مقابله با کرونا و در خط مقدم هستند و اکثر آن ها هم خودشان و هم معاونانشان مبتلا شده اند طی یک نامه ای به وزیر بهداشت و درمان که فرماندهی مقابله را بر عهده دارد درخواست کردند که تعطیلی های دو هفته ای در تمام کشور انجام شود و نه تنها در تهران و قاعدتا به مطالب این بزرگواران توجه خواهد شد، ولی من نکته ای را عرض می کنم عده ای دنبال این هستند که دو هفته تعطیل بشود تا به مسافرت و گردش و رفت و آمدهای خانوادگی بپردازند.

حریرچی افزود: من خواهش می کنم هرگونه تعطیلی که انجام شود ما باید وظایف فردی خودمان مبنی بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ماندن در خانه را رعایت کنیم. در حال حاضر حدود 30 درصد موارد مرگ در کشور ما ناشی از کرونا است و آیا روزانه 450 کشته کافی نیست تا خیلی از ما رفتارمان را تغییر بدهیم؟ ماسک بزنیم و مسافرت و مهمانی خانوادگی نرویم.دور همی های خانوادگی و مهمانی ها عامل حداقل 30 درصد و در بعضی از استان ها عامل 50 درصد از موارد ابتلاهای جدید است.

وی بیان کرد: پاییز ما رنگ فوق قرمز پیدا کرد و با این همه عزا و فقدان عزیزانمان به سیاهی گرایید، به مردم می گویم اجازه دهید زمستانمان را سفید کنیم و در سیاهی این مرگ و میر غرق نشویم.

 

 



همرسانی کنید:

نظر شما:

security code