گیل خبر/ روز گذشته گیل خبر در مطلبی انتقادی به افتتاحیه نمایشگاه توانمندی‌های سوارکاری گیلان با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان و فرماندار رشت پرداخت.
در این راستا مهدی انتظام، رئیس هیات سوارکاری استان گیلان در پاسخ به انتقادات گیل خبر در خصوص برگزاری نمایشگاه سوارکاری و حضور دو تن از مسئولین گیلانی ارشد دولت در افتتاحیه با توجه به اوج شیوع کرونا گفت:

مدتی بود که در راستای ایجاد فضای مفرح و فرهنگی ورزشی در مرکز شهر به دنبال تاسیس یک نمایشگاه بودیم تا مردم عزیر رشت و گیلان بتوانند با امکانات و سازه ها و باشگاه های سوارکاری که یک ورزش توصیه شده اسلامی هست، بیشتر آشنا شوند.

مزیت این ورزش نسبت به سایر ورزش‌ها این است که در ایجاد آرامش روح و روان بسیار موثر و مفید است و از سویی کرونا مردم را بسیار اذیت کرده و نظر مسئولین استان بر این بود که بالاخره این مردم باید زندگی هم بکنند.

ما در زمانی که وضعیت نسبتا بهتر بود درخواست دادیم و موافقت شد و کار را شروع کردیم اما بارندگی شدید باعث تعویق دو هفته ای نمایشگاه شد و در نهایت در روز پنجشنبه، این نمایشگاه افتتاح گردید.

رئیس هیات سوارکاری گیلان در ادامه اظهار کرد: ما برای این نمایشگاه هم مجوز از ستاد کرونا داریم و هم پروتکل ها را رعایت کردیم و هم فضا باز هست و همچنین وضعیت با مراکز دیگر خیلی متفاوت است. از سویی چنانچه در هر لحظه ای ستاد کرونا اعلام کند که نمایشگاه باعث خطر برای مردم می گردد آن را تعطیل میکنیم. ما از مصوبات پیروی می‌کنیم و نمایشگاه ساعت 6 تعطیل است و به طور مرتب دستگاه های بهداشتی به محوطه نمایشگاه سرکشی می‌کنند.