برگزاری نمایشگاه و مسئولین خطرناکتر از کرونا!
۱۳۹۹/۰۸/۲۲ ۲۱:۲۱ چاپ
آقای استاندار به داد گیلان و رشت برسید

گیل خبر/ چندی قبل بود که سرانجام دولت و ستاد کرونا با اوج گرفتن بیماری کرونا طی بخش نامه ای تمامی اصناف و رسته های شغلی غیر ضروری را ملزم به بستن واحدهای صنفی خود از ساعت ۶ عصر نمود و در همین بخش نامه لغو کلیه مراسم و همایشها و نمایشگاه‌های غیر ضروری نیز ابلاغ گردید.
فارغ از اینکه با توجه به وضعیت اقتصادی مردم آیا این تصمیم کار درستی بوده یا خیر، باید گفت که آنچه مهم است اجرای درست قانون و نظارت براین اجراست حتی اگر با نظر ناظرین و مشمولین این قانون در تضاد باشد.

متاسفانه امروز ۵ شنبه ۲۲ آبان ماه درگاه خروجی برخی از رسانه های مرکز گیلان از مراسم افتتاح  در بلوار منظریه رشت خبر دادند و تاسف بار تر از برگزاری یک نمایشگاه غیر ضروری و خلاف مصوبه ستاد کرونا اینکه در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه دو تن از مسئولین و ناظرین عالی اجرای مصوبات ستاد کرونا نیز حضور داشته اند.

تصاویر قاسم نژاد معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان و علی فتح الهی فرماندار شهر رشت در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه یک هفته ای این سوال را در ذهن هر شهروند پرسشگری ایجاد می کند که وقتی اینها که باید نظارت کنند خود در افتتاح نمایشگاه شرکت می کنند، چرا مغازه دار بی نوا و آسیب دیده از بحران اقتصادی باید خود را ملزم به رعایت مصوبات کند و محل کسب خود را باز نگه ندارد؟!

طی روزهای گذشته و پس از ابلاغ این مصوبه حتی حجت الاسلام مهدوی رییس سازمان تبلیغات اسلامی گیلان خبر از لغو جشنواره "حبیب" با توجه به شرایط خاص کشور و استان به منظور مقابله با شیوع بیشتر ویروس کرونا می دهد که در جای خود بسیار قابل تقدیر است اما ظاهرا برخی از مسئولین خود را چندان ملزم به رعایت قوانین ندانسته و با ادامه روند برگزاری اینگونه مراسم غیرضروری تنها هزینه بیشتر برای مدیریت استان ایجاد می کنند.

اینگونه که بنظر می رسد وجود برخی از مسئولین گیلان در بدنه مدیریتی به مراتب خطرناکتر از ویروس کرونا بوده و شاید لازم است که استاندار محترم گیلان با نگاهی دقیقتر به عملکرد خجالت آور زیر مجموعه خود در حراست از قانون و سلامتی گیلانیان، شخصا به موضوع ورود کرده و با برکناری مسئولین بی کفایت اجرای دقیق مصوبات کرونا در گیلان را تضمین نماید.


بلوار گیلان رشت، ۸ شب پنجشنبه ۲۲ ابان