احمد دنیامالی نماینده بندرانزلی:
۱۳۹۹/۰۸/۲۱ ۱۸:۴۵ چاپ
گزارش تصویری اولین نشست خبری نماینده مردم بندرانزلی در مجلس

گیل خبر/ دکتر احمد دنیامالی نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت : مجلس یازدهم باید لایحه محور باشد تا این لوایح به طرحهای مثمر ثمری تبدیل و مصوب شوند.

به گزارش پایگاه خبری گیل خبر، دکتر احمد دنیامالی در نخستین نشست خبری خود در جمع اصحاب رسانه گفت : اعتقاد دارم مجلس یازدهم هنوز خود را پیدا نکرده است و 80 درصد منتخبین و نمایندگانی که وارد مجلس شده اند نمایندگان جدید هستند .
وی با بیان اینکه در دوره های پس از مجلس هفتم ، مجلس رویکرد طرح محور به خود گرفته است، افزود : مجلس باید لایحه محور باشد چون لایحه با تمهیدات خاصی در کمیسیون های مربوطه به طرح تبدیل شده می شوند .
دنیامالی با بیان اینکه طرحهای ارایه شده به مجلس در دوره های قبل به تنهایی پختگی لازم را نداشته اند ، عنوان کرد : تعداد لوایحی که مصوب شده به میزان طرحهای ارایه شده نبود اما همان تعداد اندک نیز مصوب گردید و دلیل آن هم این است که در بحث لوایح کار کارشناسی صورت می گیرد و ما باید دیدگاهمان را در مجلس عوض کنیم.
وی با اشاره به نقطه نظرات ریاست فعلی مجلس شورای اسلامی گفت : آقای قالیباف عقیده دارند که باید به سمت لایحه محوری پیش رویم و موضوع پیگیری نمایندگان باید شکل و شمایل بهتری پیدا کند .
دنیامالی اظهار داشت : برای نظارت دقیق تر نمایندگان مجلس بر امور اجرایی در کشور باید امکانات و مکانیسم بهتری وجود داشته باشد تا حوزه نظارتی قوی تر شود .
وی اضافه کرد : هنوز اثر گذاری مطلوبی از سوی نمایندگان به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور ، بحث تحریم ها و سقوط پایه پولی و ... صورت نگرفته چون تمامی فعالیت های مجلس مشغول بحث های دیگری شده است.
رییس مجمع نمایندگان گیلان در پاسخ به سوال گیل خبر در خصوص احتمال کاندیداتوری " قالیباف " برای ریاست جمهوری و شروع فعالیت های انتخاباتی وی و آسیب احتمالی این فعالیت ها بر جایگاه او در مجلس گفت : جنس آقای قالیباف تحرک و پویایی است چون شخص اجرایی بوده اند و این نگاه اجرایی در ایشان همچنان وجود دارد.
دنیامالی ادامه داد : وجود قالیباف فرصتی برای مجلس است تا روند فعالیت های مجلس سرعت گیرد و سفرهای قالیباف در این شرایط کرونایی به اقصی نقاط کشور برای بررسی شرایط اجرایی ارزشمند است و امیدوارم که با همین روند پویایی ایشان مجلس یازدهم نیز بتواند تحرک بیشتری بیابد.

 

عکس: علی سمرقندی