عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سیاست‌های پولی و مالی دچار ضعف هستیم، گفت: نظام مالیاتی ما علیرغم تلاش‌های فراوان کارآمد نیست و توان اداره کشور را ندارد در حالیکه کشور را باید مالیات اداره کند.

گیل خبر/ به گزارش فارس؛ غلامرضا مرحبا با اشاره به موضوع استیضاح دژپسند، وزیر اقتصاد و دارایی، اظهار کرد: گرچه مشکلاتی در حوزه اقتصادی کشور وجود دارد اما استیضاح وزیر در شرایط فعلی به صلاح کشور و منافع عمومی نیست.

وی با ابراز مخالفت با استیضاح وزیر اقتصاد و دارایی، افزود: نکته، نظرات و دغدغه‌های نمایندگان مردم در خانه ملت در حوزه اقتصادی باید با نشست‌های مشترک با وزیر اقتصادی و هماهنگی‌های بیشتر آن مجموعه مطرح و رفع شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نمی‌توان مشکلات و چالش‌های حوزه اقتصادی را انکار کرد، گفت: باید با برنامه‌ریزی صحیح و مشورت درست در حوزه اقتصاد، ضعف‌هایی که در کشور وجود دارد را برطرف کرد، ازاین‌رو با عزل و برکناری وزیر در چند ماهی که از عمر دولت باقی‌مانده مخالف هستم.

وی با بیان اینکه در سیاست‌های پولی و مالی دچار ضعف هستیم، گفت: نظام مالیاتی ما علیرغم تلاش‌های فراوان کارآمد نیست و توان اداره کشور را ندارد در حالیکه کشور را باید مالیات اداره کند.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت توجه وزیر اقتصاد و دارایی به کارآمد کردن نظام مالیاتی کشور، خاطرنشان کرد: وزیر اقتصاد و دارایی در نظام مند کردن مالیات کشور نمره قابل قبولی نمی‌گیرد که باید با تمرکز بیشتر در این حوزه و نظام‌مند کردن آن ساختار مالیات کشور اصلاح و تقویت شود.

مرحبا همچنین به موضوع از بین رفتن سرمایه‌های مردم در بورس اشاره کرد و افزود: بازار سرمایه علیرغم مخالفت‌ها با هیجان دنبال شد و متأسفانه عده‌ای از مردم دارایی خود اعم از خانه، طلا و خودرو را فروختند و به بورس زدند اما همان‌گونه که در ابتدا سود ده بود، نهایتاً موجب از بین رفتن سرمایه و متضرر شدن سرمایه‌گذاران شد.

وی با بیان اینکه برخی از شرکت‌ها در بورس به‌گونه‌ای عرضه شدند که هیچ‌گونه تولیدی نداشتند، گفت: در برخی از شرکت‌هایی که به بورس وارد شدند حتی یک چراغ هم روشن نبود درحالی‌که آن شرکت‌ها در حال سوددهی بودند و مردم نیز به آن‌ها اعتماد کردند.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید هیجانات در حوزه اقتصادی کنار گذاشته شود، افزود: بالا رفتن و پایین آمدن قیمت ارز و بورس به‌هیچ‌وجه با داده‌های علمی قابل‌جمع نیستند.