معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گیلان گفت: بر اساس آخرین آمار، کمتر از ۱۵ درصد از دانش آموزان استان در مدارس برای بهره مندی از آموزش حضوری حاضر می شوند.

گیل خبر/ به گزارش ایرنا؛ جابر اخلاقی شامگاه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گیلان در استانداری با اشاره به آموزش حضوری و غیرحضوری در مدارس افزود: حضور دانش آموزان در مدارس مناطق روستایی بیشتر از مناطق شهری است اما به طور میانگین کمتر از ۱۵ درصد در مدارس حاضر می شوند.

وی با بیان اینکه آموزش دانش آموزان از راه های مختلف از جمله شبکه شاد، مدرسه تلویزیونی و غیره انجام می شود، اظهار داشت: هم اکنون ۷۵ درصد دانش آموزان از شبکه شاد، ۷۰ درصد از مدرسه تلویزیونی و ۱۰ درصد از بسته های آموزشی بهره می برند.

اخلاقی بیان داشت: عدم دسترسی حدود ۱۰ درصد دانش آموزان شهری و ۳۰ درصد از دانش آموزان روستایی به تجهیزات سخت افزاری شامل گوشی، تبلت و لب تاپ، عدم همکاری بخشی از اولیاء دانش آموزان در پی گیری امور آموزش فرزندانشان، نبود امکانات کافی برای تولید محتوی "تجهیزات سخت افزاری" و نقص های موردی و مقطعی شاد از جمله مشکلات است.

وی در ادامه به یک هزار و ۷۰۰ بازدید مستقل و یک هزار و ۵۰۰ بازدید مشترک با سایر دستگاه ها در مبحث رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در مدارس گیلان اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس آخرین گزارش ها، رعایت پروتکل ها در واحدهای آموزشی استان ۸۵ درصد مطلوب، ۱۰ درصد متوسط و پنج درصد ضعیف اعلام شده است.

اخلاقی خاطر نشان کرد: ۵۷ معلم و ۳۵ دانش آموز در استان گیلان بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی در" خارج از مدرسه" مشکوک به کرونا شناسایی شدند.

جلسه شورای آموزش و پرورش استان گیلان شامگاه شنبه به ریاست ارسلان زارع استاندار گیلان برگزار شد.

استان گیلان دارای افزون بر ۳۶۸ هزار دانش آموز است.