بایدن در آستانه پیروزی/ ترامپ از تقلب و فساد صحبت کرد/ انتقاد پسر ترامپ از سکوت جمهوری خواهان

آخرین اخبار انتخابات آمریکا حاکی از پیروزی احتمالی بایدن و عدم قبول آن از سوی دونالد ترامپ است.

گیل خبر/ بی بی س خبر داد: با ادامه شمارش آرا، پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در شماری از ایالات کلیدی به سرعت درحال کاهش است، از جمله در پنسیلوانیا و جورجیا.

بر اساس آخرین نتایج شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، جو بایدن نامز حزب دموکرات توانسته تا ساعت ۷:۴۵ صبح جمعه ۲۶۴ رای از ۲۷۰ رای الکترال مورد نیاز برای پیروزی در انتخابات را بدست بیاورد.  

بر همین اساس آرای الکترال «دونالد ترامپ» هم اکنون 214 رای است.  

اختلاف آرای کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ایالت حساس جورجیا به هزار و ۷۷۵ رای رسید.

در پنسیلوانیا نیز فاصله بایدن با ترامپ به کمتر از 30 هزار رای رسیده است.

در این حال ،جو بایدن در یک رشته توییت خواستار شمارش تک تک آرا شده؛ این واکنشی در رد تلاش دونالد ترامپ برای متوقف کردن شمارش آرا در ایالت های کلیدی از طریق اقدام حقوقی است.

بایدن در تازه ترین توییت خود می گوید که تیم او “بزرگترین تلاش در تاریخ را برای محافظت از انتخابات” ترتیب داده است.

ادعای کشف تقلب

حزب جمهوریخواه نوادا گزارش آنچه می گوید “حداقل ۳۰۶۲ مورد تقلب از سوی رای دهندگان” است را تسلیم ویلیام بار وزیر دادگستری آمریکا کرده است.

این حزب در توییتی می گوید این ادعا شامل افرادی است که به نظر می رسد بعد از آنکه سکونت آنها در ایالت پایان یافته در آنجا رای داده اند. برای رای دادن در یک ایالت باید برای مدتی ساکن آن باشید.

 

 ترامپ: کل سیستم انتخاباتی فاسد است/دموکرات ها تقلب کردند

دونالد ترامپ شامگاه پنج‌شنبه در نشست خبری حضور یافت و ضمن تکرار ادعای تقلب و فساد در انتخابات اخیر از جمله در ایالت میشیگان، بار دیگر مدعی پیروزی بزرگ خود در ایالت‌های مختلف شد.

ترامپ که چهره او و لحن حرف زدنش در این کنفرانس خبری، حاکی از نارضایتی از نتیجه انتخابات تا این مرحله از شمارش آرا بود، در پایان کنفرانس مطبوعاتی نسبتا کوتاه خود، بدون توجه به سوالات متعدد خبرنگاران، سال کنفرانس مطبوعاتی کاخ سفید را ترک کرد.

وی ادامه داد: خیلی از آرا با تاخیر واصل شدند. من قاطعانه در بسیاری از ایالت ها همچون فلوریدا، ایندیا و آیووا برنده شدم و بر خلاف مداخله تاریخی بزرگ رسانه ها و شرکت های تکنولوژی بزرگ ما با آمار بزرگی برنده شدیم.

رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد: هیچ موج آبی در کار نبود و برخلاف آنچه تبلیغ می‌کردند، موج بزرگ قرمز در کار بود و این را رسانه‌ها اذعان کردند.

ترامپ با بیان اینکه در سنا و مجلس نمایندگان بسیار موفق عمل کرده‌اند، اظهار کرد: در کارولینای شمالی و کنتاکی در رقابت‌های سنا علیه ما هزینه کردند اما ما حتی یک کرسی را در مجلس نمایندگان نباختیم و امروز با کاوین مک‌کارتی (رهبر اقلیت جمهوریخواه در مجلس نمایندگان) صحبت کردم، حتی یکی از کرسی های خود را نباختیم.

وی ادامه داد: من بزرگترین آرای رای دهندگان غیر سفید از جمله لاتین‌تبارها، آسیایی‌تبارها و بومیان را در مقایسه با سایر رئیسان جمهوری جمهوریخواه در ۶۰ سال گذشته برنده شدم.

رئیس جمهوری آمریکا اظهار کرد: دموکرات‌ها حزب رسانه‌های بزرگ و شرکت‌ها شده‌اند و فکر می‌کنم حزب جمهوریخواه حزب کارگر شده است.

ترامپ بار دیگر نظرسنجی‌ها را ساختگی خواند که باعث جنبشی متوهمانه شده بودند و گفت: آنها نظرسنجی‌های سرکوبگر هستند و در هیچ انتخاباتی از این نظرسنجی‌ها استفاده نکرده بودند. من فلوریدا را به آسانی بردم.

وی افزود: این سرکوب آرا است، کسانی که در ایالت‌های باقی‌مانده فعال هستند، دموکرات هستند و در حالیکه ما در حال برنده شدن بودیم، اجازه ندادند ناظران ما در آن حضور یابند و حتی وقتی حاضر شدند، گفتند که باید از فاصله زیاد در آنجا حضور داشته باشند.

نامزد حزب جمهوریخواهان با یادآوری اظهارات خود درباره رای‌گیری پستی، گفت: این سیستم فاسدی است و اگر فاسد هم نباشد به راحتی فاسد می شود. آنها صبر می کنند در کجا به رای نیاز دارند، بعد ناگهان آرا پیدا می‌کنند.

ترامپ افزود: مشخص نیست چرا رای‌های پستی به نفع دموکرات‌ها است. من پنسیلوانیا را با اختلاف زیاد بردم. اما الان به ۹۰ هزار تا رسیده است. ما به دادگاه شکایت کردیم اما قاضی گفت که باید ناظران حضور داشته باشند. حالا آنها می‌خواهد تجدیدنظرخواهی کنند.

وی ادامه داد: در جورجیا هم با فاصله زیاد نزدیک به ۳۰۰ هزار رای جلو بودم اما آن هم کاهش یافته است، اما دارم آن را می‌بازم. در یک منطقه دور دست که کاملا بی ربط است، این اتفاق در حال رخ دادن است. در جورجیا هم دموکرات‌ها شمارش را هدایت می‌کنند.

رئیس جمهوری آمریکا به از دست دادن رای در ویسکانسین و میشیگان هم اعتراض کرد و اضافه کرد: در آریزونا فکر می کنم حاشیه ۵۵ درصدی می‌خواهیم و هدف ما این است که از صداقت و درستی انتخابات صیانت کنیم. ما نمی توانیم سکوت کنیم.

 

اعتراض اریک ترامپ به سکوت جمهوی‌خواهان

 

رویداد ۲۴: اریک ترامپ، فرزند دونالد ترامپ، به سکوت حزب جمهوری‌خواه اعتراض کرد و در توییتی نوشت: چرا حزب جمهوری‌خواه ساکت است، رای دهندگانمان هرگز این سکوت را فراموش نخواهند کرد.