10 هکتار از ییلاقات شاندرمن طعمه حریق شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از آتش‌سوزی 10 هکتار اراضی ملی از سه روز گذشته تاکنون در شاندرمن خبر داد و گفت: هماهنگی‌های لازم جهت حضور نیروهای امدادی در منطقه درگیر آتش انجام‌شده و دو بالگرد اطفاء آتش نیز آماده پروازند.

گیل خبر/ به نقل از فارس؛ امیر مرادی با اشاره به آخرین وضعیت آتش‌سوزی عرصه‌های جنگلی شهرستان ماسال، اظهار کرد: آتش‌سوزی منطقه جنگلی ویرگاه شاندرمن علی‌رغم حضور تیم‌های حفاظت منابع طبیعی، نیروهای مردمی، بسیج و هلال‌احمر به جهت وزش باد گرم و صعب‌العبور بودن ادامه داشته و اطفای کامل صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه دونقطه از بخش شاندرمن شهرستان ماسال از سه روز پیش دچار حریق شده، افزود: تاکنون حداقل ۱۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی شاندرمن که عمدتاً دارای پوشش مرتع بوده طعمه حریق شده اما از بین رفتن پوشش درختی و جنگل کم است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با احتمال دادن عمدی بودن آتش‌سوزی در مناطق ییلاقی شاندرمن، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد دلیل حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌های منطقه عمدی بوده اما صحت‌وسقم موضوع توسط شورای تأمین شهرستان ماسال در حال بررسی است.

مرادی با اشاره به فعالیت مستقیم نیروهای امدادی به جهت خاموش کردن حجم گسترده آتش در مناطق ییلاقی شاندرمن ماسال، بیان کرد: پنج اکیپ اطفای حریق برای خاموش کردن آتش در مناطق دوگانه درگیر حریق جنگل‌های شاندرمن شامل یگان حفاظت منابع طبیعی، نیروهای مردمی و بسیجی و همیاران طبیعت حضور دارند.

وی با اذعان به اینکه همه امکانات موجود در استان و شهرستان ماسال برای خاموش کردن آتش در اراضی ملی بسیج شده و علاوه بر آن هماهنگی‌های لازم به جهت استمداد سازمان مدیریت بحران نیز در دستور کار قرارگرفته، تصریح کرد: به جهت خاموش کردن حریق در مناطق صعب‌العبور جنگل‌های شاندرمن از سازمان مدیریت بحران کشور علاوه بر دریافت امکانات، تقاضای دو دستگاه بالگرد اطفای حریق شد و این بالگردها آماده پرواز شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان در پاسخ به اینکه چه زمانی بالگردهای اطفای حریق در منطقه درگیر آتش شاندرمن حاضر می‌شوند، افزود: مدیرکل منابع طبیعی استان اواخر شب گذشته به تهران اعلام کرده که حریق در کنترل نیروهای یگان حفاظت و بسیج مردمی است و تا ظهر امروز آتش در جنگل‌های شاندرمن خاموش خواهد شد اما اگر تا ظهر حریق اطفا نشود، از بالگرد به جهت خاموش کردن حریق استفاده خواهد شد.