مردانی گفت: پزشکان و مدعیان طب سنتی فقط در زمینه درمان و کمک‌کردن به طب مدرن ادعا ندارند، اینها می‌گویند ما باید کرونا را درمان کنیم و شما کنار بایستید و تماشا کنید! اگر آنها قرار باشد این کار را بکنند دو صفر دیگر جلوی تعداد آمار مرگ‌ومیر کرونا در کشور اضافه می‌شود.

 

گیل خبر/ به گزارش فرهیختگان، مسعود مردانی، فوق‌تخصص بیماری‌های عفونی و عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا نظرات متفاوتی در رابطه با طب سنتی و اثرگذاری آن در درمان کرونا دارد. او در این رابطه به «فرهیختگان» گفت: طب سنتی و گیاهی هیچ تاثیری در درمان بیماری کرونا ندارد و کلیه داروهایی که در طب سنتی نه‌فقط در ایران حتی در چین و... جز علاف کردن مردم و هزینه‌تراشی برای آنها هیچ نتیجه‌ای نداشته برای همین است که خود چینی‌ها الان این درمان‌ها را کنار گذاشته‌اند. با این اوصاف اما برای بیمارانی که علائم ندارند می‌توانند از این درمان‌ها استفاده کنند، آویشن بخورند و... .

وی ادامه داد: این پزشکان و مدعیان فقط در زمینه درمان و کمک‌کردن به طب مدرن ادعا ندارند، اینها می‌گویند ما باید کرونا را درمان کنیم و شما کنار بایستید و تماشا کنید! اگر آنها قرار باشد این کار را بکنند دو صفر دیگر جلوی تعداد آمار مرگ‌ومیر کرونا در کشور اضافه می‌شود.

مردانی بیان داشت: این هم که گفته می‌شود وزارت بهداشت با آنها مشکلی دارد و به آنها اجازه بروز و ظهور نمی‌دهد دروغ است، طب سنتی هم مثل طب مدرن جایگاهی دارد و باید جایی که کاری از دستش برمی‌آید باشد و در جایگاه خودش قرار بگیرد. اعتقاد ما این است که طب سنتی در درمان کرونا اصلا جایگاهی ندارد. برخی از این افراد با کلک‌هایی به‌اسم طب سنتی درحال زراندوزی هستند. الان به تعداد افراد بیمار در خانه‌ها دمنوش وجود دارد اما کدام مقاله علمی درباره اثرگذاری این دمنوش‌ها مطلبی را منتشر کرده است؟ هیچ‌کدام.