در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برخی به پیشگویی نتیجه انتخابات این کشور با استناد به کتاب نوستراداموس پرداخته اند.

گیل خبر/ به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری اکسپرس، نوستراداموس، ستاره شناس فرانسوی و پیشگوی معروف قرن ۱۶ میلادی در کتاب «لا پرافتیز» رویداد‌هایی مربوط به قرون آینده را پیشگویی کرده است.

با داغتر شدن تنور انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا و افزایش رقابت میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا و جو بایدن، نامزد دموکرات ها، برخی با استفاده از بستر رسانه‌های اجتماعی به پیشگویی نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با استناد به کتاب نوستراداموس از موقعیت ستارگان پرداخته اند.

در پی شیوع ویروس کرونا کتاب نوستراداموس و پیشگویی او از این بیماری مورد توجه قرار گرفته بود. در حال حاضر، نیز عده‌ای با استناد به خطوط مبهم این کتاب پیشگویی نوستراداموس از نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا را به نفع دونالد ترامپ اعلام کرده اند.

در همین حال، کارشناسان سیاسی ضمن انتقاد از نظریه پردازان توطئه، معتقدند این پیشگویی می‌تواند به نتیجه انتخابات ۳ نوامبر تاثیر بگذارد. آن‌ها استدلال می‌کنند این کتاب چیزی جز خطوط رمزآلود نیست؛ بنابراین هچی ارتباطی با پیروزی ترامپ یا بایدن ندارد.

ولی نظریه پردازان بر این باورند که نوستراداموس در بطن رباعیات خود به این رویداد در آمریکا اشاره و نتیجه آن را نیز پیشگویی کرده است.