معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان علت درگیری فیزیکی چند همراه بیمار با کادر درمانی بیمارستان پیروز لاهیجان را تشریح کرد.

گیل خبر/ به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان دکتر انوش دهنادی مقدم افزود: چهارم آبان مردی بیمار و بسیار بدحال از بیمارستان سیاهکل با نظر ستاد هدایت برای ادامه درمان دیالیز به بیمارستان پیروز لاهیجان ارجاع داده شد که با توجه به وضعیت بحرانی بیمار با دستور پزشک به اتاق عمل منتقل و تحت عملیات احیای قلبی و ریوی قرار گرفت.

وی اظهار داشت: در جریان اقدامات درمانی دکتر بیهوشی نیز برای ارائه خدمت بر بالین بیمار حاضر شد اما با وجود تلاش کادر درمانی این بیمار حین ارائه خدمت احیای قلبی و ریوی فوت شد.

وی خاطر نشان کرد: پس از این واقعه، همراهان بیمار اقدام به باز کردن درب اتاق عمل و فحاشی به کادر درمان حاضر در اتاق عمل کردند که در این هنگام نگهبانان در مکان نزاع حاضر شدند اما تلاش های ‌آنان برای آرام‌سازی فضا نتیجه نداد و همراهان بیمار به دو پزشک خانم و آقا حمله ور شده و صدماتی به آنها وارد کرده و درب و شیشه‌های اتاق عمل را شکستند.

وی با ابراز تاسف و تسلیت به خانواده آن مرحوم اضافه کرد: متاسفانه در شرایط کنونی علیرغم شیوع ویروس کرونا و فشار مضاعف بر کادر درمان،  عده‌ای نه‌ تنها یاریگر کادر سلامت نیستند بلکه با در پیش گرفتن رفتارهای هنجارشکنانه و قانون‌ شکنانه فشار را بر کادر درمان بیشتر می‌کنند.

وی ضمن استمداد از مردم گیلان برای یاری و کمک به کادر درمان اظهار داشت: بیشتر مردم استان در حین مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستانی جوانب رفتار حسنه و هنجارهای عرفی را رعایت می‌کنند،  اما عده ای انگشت شمار در برخی اوقات شرایط را ملتهب می کنند درحالی‌ که انتظار ما از مردم این است که در کنار کادر درمان باشند و از خشونت بپرهیزند.

استان گیلان دارای افزون بر ٣٠ بیمارستان دولتی و خصوصی است.