پیکر مطهر"فرمان یعقوب پور" پس از گذشت ۳۵ سال از شهادت در منطقه شلمچه تفحص و شناسایی و امروز پس از ادای احترام در جوار مزار شهید گمنام فرماندهی آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم (ع) رشت توسط یگان های نظامی مستقر در گیلان تشییع و برای خاکسپاری به زادگاهش در شهرستان اسالم تالش فرستاده شد.

گیل خبر/ به نقل از ایرنا؛ فرمانده مرکز آموزش تخصص های دریایی رشت  روز شنبه در مراسم تشییع  پیکر مطهر این شهید والاقدر  اظهار داشت: شهدا رمز پیروزی و مایه برکت انقلاب هستند و بر ما واجب است یاد و نام آنها را همواره زنده بداریم.
امیر دریادار دوم مهدی شعبان زاده  افزود: جمهوری اسلامی ایران با تأسی از نهضت امام حسین (ع) از اولین روزهای آغاز انقلاب اسلامی به خون شهدا مزین گشت و  امام  راحل با  در پیش گرفتن  راه و رسم  پیامبر (ص)  خویش و شعار " هیهات منا الذله" به  ما آموخت که با ایستادگی و مقاومت میتوان پرچم اسلام را در تمامی عرصه های داخلی و بین المللی برافراشت.
فرمانده آموزش تخصصهای دریایی باقرالعلوم (ع) تصریح کرد: نیروهای مسلح ما از هر زمانی آماده تر و هوشیارتر بوده و به ملت شریف ایران اطمینان می دهیم با حضور نیروهای جوان مومن و انقلابی جلوی هرگونه تهاجم احتمالی در زمین، هوا و دریا را خواهیم گرفت و با وجود نیروهای ولایی و متعهد، خواب خوشی برای استعمارگران نخواهد بود.

امام جمعه کوچصفهان نیز در این آیین  با بیان اینکه خداوند جایگاه بزرگی برای شهدا در نظر گرفته است، اظهار داشت:  رمز موفقیت شهدا گزینش آگاهانه چگونه زیستن بود و هرکسی با تاسی از شهدا می تواند راه جاودانگی و سربلندی را در پیش بگیرد.

حجت الاسلام  احمد حکیمی گیلانی افزود: شهدا با گزینش آگاهانه ، مسیر  و سبک صحیح زندگی را انتخاب کردند و اگر می خواهیم سعادت اخروی داشته باشیم  راه شهدا الگوی خوبی برای این امر است.
شهید فرمان پوریعقوب متولد هفتم خرداد ۱۳۴۴ از شهرستان تالش استان گیلان و از سربازان لشکر ۲۱ حمزه نیروی زمینی ارتش در تاریخ ۲۳ بهمن ۶۴ به فیض عظیم رفیع شهادت نائل آمد؛ پیکر مطهر وی پس از ۳۵ سال از شهادت در منطقه عملیاتی شلمچه شناسایی شده است.