واکنش مثبت سفیر ایران در آذربایجان به توییت های الهام علی اف؛
۱۳۹۹/۰۸/۰۳ ۱۲:۲۴ چاپ

سید عباس موسوی روز جمعه در حساب توئیتری خود به توییت های رییس جمهوری آذربایجان در مورد آزادسازی مناطق مرزی مشترک با ایران واکنش نشان داد. او نوشت: ایرانیان از شادی برادران و خواهران مسلمان آذربایجانی خوشحالند.

گیل خبر/ به گزارش آران نیوز؛ سید عباس موسوی روز جمعه در حساب توئیتری خود خطاب به رئیس جمهوری آذربایجان نوشت : جناب آقای رئیس جمهور ، حدود 760 کیلومتر مرز مشترک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان برای همیشه مرز دوستی ، صلح و امنیت برای مردمان دو کشور همسایه بدون حضور و دخالت بیگانگان و بدخواهان خواهد ماند​.

سفیر کشورمان افزود: ایرانیان از شادی براداران و خواهران مسلمان آذربایجانی خود خوشحالند.
"الهام علی اف" رییس جمهوری آذربایجان​ پنجشنبه شب گذشته طی پیام توئیتری خود با اعلام آزادسازی 21 روستا از اشغال نیروهای ارمنی از جمله مناطق مسکونی در مرز با جمهوری اسلامی ایران در امتداد رود ارس در قره باغ نوشت : با آزادی قصبه ​ آقبند " شهرستان "زنگیلان " کنترل کامل بر مرز مشترک جمهوری آذربایجان و ایران تامین شد و در این ارتباط به مردم جمهوری آذربایجان و ایران تبریک می گویم .
دور تازه جنگ بر سر قره باغ از ششم مهرماه امسال آغاز شدو. هر دو طرف یکدیگر را به تجاوز و نقض آتش بس‌ها متهم می‌کنند. این بحران تلفات و خسارات زیادی داشته است و تاکنون وساطت کشورهای منطقه از قبیل ایران و روسیه در پایان یافتن این درگیری ها موثر و نتیجه بخش نبوده است. نیروهای جمهوری آذربایجان طی این مدت موفق شده اند بخش هایی از اراضی اشغالی خود را که در سال های آغازین دهه 90 قرن میلادی گذشته به اشغال نیروهای ارمنستان درآمده بود، آزاد کنند.