رییس دفتر بررسی و همکاری اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان گیلان از جمع اوری گروه های گردشگری و کوهنوردی غیر مجاز در استان خبر داد.

گیل خبر/ به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان گیلان، روزبه آلیانی با اعلام این خبر گفت: با اوج گیری بیماری کرونا در استان و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی جهت حفظ سلامتی هم استانی ها و هموطنان گرامی، این اداره کل از نیمه مهرماه تا اطلاع ثانوی اجرای تمام تورهای گردشگری و طبیعت گردی را برای دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری ممنوع نمود، ولی افرادی سودجو بدون توجه به تذکرات ستاد کرونا با سوء استفاده از شرایط موجود اقدام به جذب مسافر و اجرای تورهای گردشگری غیرمجاز مینمودند که با هماهنگی مقام محترم قضایی و فرماندهی انتظامی استان، با ایجاد اکیپ های بازدید و نظارت مشترک پلیس اطلاعات و امنیت استان و این اداره کل طی ۴ هفته پیاپی از حرکت گروه های مذکور در سطح استان جلوگیری و افراد متخلف به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی تصریح کرد که گروهای مذکور در سال های گذشته نیز اقدام به اجرای تور بدون اخذ مجوز می نمودند که با برخورد قاطع دستگاه محترم قضایی،پلیس و بازرسین این اداره کل از ادامه فعالیت آنان ممانعت شد.
آلیانی با اعلام این که بازرسی ها در هفته های آتی در شهرستان های استان تشدید خواهد شد برای مردم عزیز گیلان و هموطنان گرامی آرزوی سلامتی نمود و اذعان داشت ان شاالله به فضل الهی با شکست ویروس منحوس کرونا در آینده ای نزدیک شاهد رونق صنعت گردشگری خواهیم بود.
در پایان وی از همکاری تنگاتنگ پلیس اطلاعات و امنیت استان با اداره کل میراث فرهنگی در راستای ایجاد نظم و امنیت در حوزه گردشگری تقدیر و تشکر نمود.