گیل خبر/ اختتامیه ی پنجمین دوره جشنواره داستان خلاقانه سال ایران، با موفقیت تازه نویسنده گیلانی همراه بود. این مراسم بخاطر شیوع بیماری کرونا این بار بصورت آنلاین برگزار شد، و جایزه ویژه به همراه تندیس جایزه ادبی خلاقانه سال ایران به وحید شعبانی رسید.

فراخوان این جشنواره در ابتدای بهمن ماه گذشته منتشر شد و مهلت آن با ارسال 831 اثر از سراسر ایران، در انتهای اردیبهشت ماه به پایان رسید. ده اثر برتر در آغاز تیر ماه معرفی شدند و اختتامیه به مهر ماه موکول گردید که در جریان آن داستان کوتاه «هرج و مرج» اثر سیاوش قربانی پور از شهرکرد بعنوان اثر برتر از نگاه داوران انتخاب شد. داستان کوتاه «تهران پایتخت ایران است» اثر یاسر قاسمی کلواری از لردگان نیز در بخش داوری برگزیدگان به مقام اول رسید.
در کنار این داستان کوتاه «خلاء، ناکجا، و آنچه زندگی می نامیم» از وحید شعبانی از گیلان، به خاطر سه دوره حضور این نویسنده در جمع نفرات برتر، به دریافت جایزه ویژه و تندیس جایزه ادبی حیرت نائل آمد. در متن بیانیه این اخنتامیه آمد:
همچنین وحید شعبانی نویسندۀ داستان کوتاه «خلا، ناکجا و آنچه زندگی می نامیم» به دلیل کیفیت آثار خود که تاکنون در سه دوره از جشنواره جزو برترین آثار بوده اند، شایستۀ تقدیر ویژه و دریافت تندیس جشنواره و امتیاز چاپ کتاب مستقل از سوی انجمن ادبی هنریِ حیرت اعلام می شود.
 وحید شعبانی پیش از این در سال 95 با داستان «بوسه بر خرگوش» و در سال 97 با داستان «مرگ ستاره متناقض صبح» در جمع نفرات برتر جایزه ادبی داستان خلاقانه سال ایران قرار گرفته بود.
جشنواره داستان کوتاه خلاقانه ایران با عنوان حیرت، از سال 1394 هر سال در شیراز برگزار می شود و بر اساس آیین نامه آن، جشنواره حیرت از هرگونه اصالت دادن به نگاه خلّاقانه در هنر و ساختارشکنی و فراتر رفتن یا برون رفت از سنت های تثبیت شده داستان نویسی استقبال می کند. این جشنواره، غیر دولتی، و در سیاست گذاری ها و تصمیم گیری ها و اجرا، کاملاً مستقل می باشد.
وحید شعبانی نویسنده چهل ساله گیلانی ست که پیش از این در زمستان سال 97 برنده دومین دوره جایزه ادبی بیژن نجدی نیز شده بود.
این اولین جایزه یک نویسنده گیلانی در جشنواره داستان خلاقانه سال ایران است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code