مدیرکل انتقال خون گیلان اعلام کرد : هم اکنون برای تامین خون مورد نیاز بیماران به همه گروه های خونی شامل AB مثبت و منفی، A مثبت و منفی، B مثبت و منفی و O مثبت و منفی نیاز فوری است. دکتر بابک پاکدل افزود: بدین منظور از افراد واجد شرایط اهدای خون و اهداکنندگان مستمر دعوت می شود که برای تامین نیاز خونی بیماران به پایگاه های انتقال خون استان مراجعه کنند.

گیل خبر/ مدیرکل انتقال خون گیلان اعلام کرد : هم اکنون برای تامین خون مورد نیاز بیماران به همه گروه های خونی شامل AB مثبت و منفی، A مثبت و منفی، B مثبت و منفی و O مثبت و منفی نیاز فوری است.

دکتر بابک پاکدل روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بدین منظور از افراد واجد شرایط اهدای خون و اهداکنندگان مستمر دعوت می شود که برای تامین نیاز خونی بیماران به پایگاه های انتقال خون استان مراجعه کنند.

وی خاطر نشان کرد: تمامی پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در پایگاه های انتقال خون استان رعایت می شود.

سالانه به طور میانگین بیش از ۲۰۰ هزار واحد خون و فرآورده های خونی در استان گیلان تولید می شود که این خون ها برای مصدومان حوادث، جراحی ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و افراد نیازمند مورد مصرف قرار می گیرند.

استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن و آمار بالای تصادفات، جراحی های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده های خونی است.

حداقل سن ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال (اهداکنندگان مستمر تا ۶۵ سال)، حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، فاصله اهداء خون هر هشت هفته یک بار مشروط به آنکه تعداد دفعات آن در طول یک سال، از چهار بار بیشتر نشود؛ همراه داشتن اصل کارت شناسایی (شناسنامه، گواهینامه، گذرنامه و برای اهداکنندگان بار اول کارت ملی الزامی است) شرایط اهدای خون است.

 

 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code