فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر ضرورت آمادگی همه دستگاه ها برای مقابله با بحران های احتمالی گفت: همه دستگاه ها باید از هم اکنون برای مدیریت مقابله با بحران های احتمالی در فصل پاییز و زمستان آماده باشند.

 گیل خبر/ به گزارش ایرنا؛ علی فتح اللهی روز شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان رشت اظهار داشت: همه دستگاه های اداری و اجرایی شهرستان رشت عضو مدیریت بحران هستند لذا باید از هم اکنون آمادگی مقابله با بحران ها و مدیریت بحران را داشته باشند.

وی با بیان اینکه با برنامه ریزی می توان شدت بحران ها را کاهش داد، افزود: بخشی از کارها و برنامه ریزی ها را قبل از اینکه بحرانی اتفاق افتد می توان انجام داد و از این طریق شدت بحران را کاهش داد.

فرماندار شهرستان رشت با یادآوری سیل اخیر در تالش و وارد آمدن خسارت ها در این منطقه خاطر نشان کرد: شناسایی نقاط آسیب پذیر در هنگام بارش های شدید باران بسیار مهم است، دستگاه های مختلف باید نقاط آسیب پذیر مربوط به حوزه خود را شناسایی و اعلام کنند.

وی با تاکید بر ضرورت لایروبی مسیل هایی که مانع روان سازی آب می شود متذکر شد: از هم اکنون باید به فکر بحران های احتمالی باشیم ضمن اینکه همه نگاه ها به اداره کل مدیریت بحران نباشد.

وی با بیان اینکه تمامی ماشین آلات باید به روز شده و اطلاعات آنها در دست باشد، اظهار داشت:  پیمانکاران بخش خصوصی که با هر یک از دستگاه ها شامل شهرداری، آب منطقه ای، گاز  و غیره همکاری دارند باید مجاب به همکاری در زمان بحران شوند .

فتح اللهی با اشاره به بارش های برف در سال های گذشته و اینکه معمولا با بارش یک متر برف دچار مشکل می شویم، اضافه کرد: برای مقابله با هر بحران احتمالی باید آمادگی های لازم را داشته باشیم و اطمینان خاطر ذهنی مردم را افزایش دهیم.

فرماندار رشت خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بخش عمده ای از خدمات به شهرستان های دیگر گیلان باید از رشت مرکز استان انجام گیرد لذا عدم مدیریت خوب در بحران ها در این شهر برای شهرستان های دیگر مشکلاتی ایجاد می کند.

شهرستان رشت در مرکز استان واقع شده که از شمال به دریای خزر و شهرستان انزلی، از جنوب به شهرستان  رودبار، از شرق به شهرستانهای سیاهکل، لاهیجان، آستانه اشرفیه و از غرب به شهرستانهای صومعه سرا، فومن و شفت متصل است . این شهرستان دارای یکهزار و ۴۲۷  کیلومتر مربع وسعت، ۶ بخش، ۷ شهر، ۱۸ دهستان و ۲۹۳ روستا و ۹۱۸ هزار و ۴۴۵ نفر جمعیت  که ۶۹۸۰۱۴ نفر شهری و ۲۲۰۴۳۱ نفر روستایی به عبارت دیگر ۷۶ درصد جمعیت شهری و ۲۴ درصد روستایی می باشند.

 
  

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code