روز گذشته  بازدید محمدرضا کدخدازاده معاون ساخت و توسعه راه ها و سید کاظم دلخوش اباتری نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی از پروژه های عمرانی و ملی صومعه سرا به منظور بررسی و رفع موانع پیش رو و با حضور جمعی از مسئولین انجام شد.


گیل خبر/ در جریان این برنامه از پروژه های چهار خطه کردن محور خمام-پیربازار-ضیابر، کمربندی مرجقل (تولمشهر)، پروژه کلیدبر-ماسال، چهاربانده کردن فومن-صومعه سرا-پونل و چهارراه خاکیان بازدید به عمل آمد.
ضرورت جابجایی تیرهای برق در پروژه چهاربانده کردن محور خمام-پیربازار-ضیابر
در جلسه ای که به منظور بررسی این پروژه ها پس از بازدید از آنها برگزار شد سید کاظم دلخوش با اشاره به اهمیت محور خمام-پیربازار-ضیابر بر ضرورت چهاربانده شدن آن، تاکید کرد.
نماینده صومعه سرا با اشاره به بارندگی های استان گیلان اظهار داشت: با توجه به اینکه تجهیز کارگاه پروژه انجام شده و فصل بارندگی در پیش است انتظار داریم از همین امروز امکان آغاز عملیات اجرایی آن وجود داشته باشد.
نایب رئیس فراکسیون مستقلان ولایی با بیان اینکه این محور تنها متعلق به صومعه سرا نیست افزود: تردد قابل ملاحظه ای در این محور وجود دارد و اجرای این پروژه منجر به کاهش آمار تصادفات نیز خواهد شد.
دلخوش همچنین جابجایی تیرهای برق، نیوجرسی، لوله گذاری، در نظر گرفتن رمپ های ورودی و خروجی و مسائل محلی را از دیگر موارد مهم در اجرای این پروژه عنوان کرد.
آمار بالای تردد و تصادفات در محور فومن-صومعه سرا- پونل
سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در ادامه در خصوص محور فومن-صومعه سرا-پونل تصریح کرد: این محور نیز یکی از راه های اصلی است که تردد بالایی دارد.
نماینده ادوار هفتم، هشتم، دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به آمار بالای تصادفات جاده ای در این محور، گفت: علاوه بر اجرای این قطعه، ۱۸ کیلومتر دیگر در مسیر تالش باید به مناقصه برود تا با اجرای آن دیگر مشکلی در این مسیر نداشته باشیم.
پروژه کمربندی تولمشهر را مجددا احیا کردم
سید کاظم دلخوش در خصوص کمربندی تولمشهر (بازار جمعه) به صومعه سرا نیز گفت: این پروژه را در سال ۸۸ کددار کردیم. سال ۸۹ پول تزریق شد. در یک دوره چهارساله ای که در مجلس نبودم پروژه متوقف شد. پس از آن مجددا با پیگیری های صورت گرفته این پروژه را احیا کردم.
نماینده صومعه سرا یادآور شد: در ۴ سال گذشته بخش قابل ملاحظه ای از کار پیش رفت و اجرای پروژه نیمه کاره مجددا از سر گرفته شد.
درخواست زیرگذر در پروژه کلیدبر به ماسال
دلخوش در خصوص پروژه کلیدبر به ماسال اظهار داشت: این پروژه نیز در سال ۸۸ کددار شد و از سال ۸۹ آن را آغاز کردیم. در حال حاضر به منظور برقراری ارتباط دو سمت جاده، نیاز به زیرگذر برای حفظ امنیت اهالی منطقه وجود دارد.
وی با تاکید بر ضرورت حفاظت از جان اهالی منطقه و با اشاره به تصادفات منجر به فوت عابرین پیاده در برخی محورها، افزود: در مسیر شارم به زرکام و همچنین در سه راه سیمبر به لادمخ نیز نیاز به زیرگذر وجود دارد.
تاکید بر پرداخت به موقع مطالبات/ ضرورت تسریع تملک اراضی
سید کاظم دلخوش در بخش دیگری از سخنان خود پرداخت به موقع مطالبات مجریان پروژه ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: نباید انگیزه کار از مجریان پروژه ها گرفته شود و عاملی در به تاخیر افتادن پروژه ها شود. انتظار داریم این مورد به عنوان یکی از اولویت های ما شناخته شود.
عضو مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به عدم همکاری برخی مالکین در بحث تملک اراضی، خاطر نشان کرد: با توجه به گرانی های اخیر و شرایط اقتصادی هرچه تملک به تاخیر بیفتد هزینه اجرای پروژه بیشتر خواهد بود و در نظر گرفتن اعتبار و کمک به حل مشکلات آزادسازی مسیر باید در اولویت قرار گیرد.
ماکان پدرام: مطالعات محور خمام-پیربازار-ضیابر تکمیل شده است
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان نیز با اشاره به اینکه پیمانکاران توانمندی در اجرای این پروژه ها حضور دارند بر ضرورت آزادسازی برای تسریع پروژه ها تاکید کرد و خواستار حمایتهای مالی برای به سرانجام رساندن آزادسازی های مربوطه شد.
ماکان پدرام همچنین از تکمیل بودن مطالعات محور خمام-پیربازار-ضیابر خبر داد.
کدخدازاده: تقویت اعتبارات ضرورت دارد
معاون ساخت و توسعه راه های شرکت ساخت و توسعه وزارت راه و شهرسازی نیز پس از بازدید از پروژه ها ضمن اعلام همراهی در جهت تسریع پروژه ها، بر تخصیص اعتبارات بر مبنای اولویت تاکید کرد.
محمدرضا کدخدازاده با اشاره به ضرورت کمک به پیشرفت پروژه ها به منظور بهره مندی مردم، تصریح کرد: در مورد پروژه مرجقل نیز توافقاتی صورت گرفته است و در اولین فرصت بخشی از اعتبارات تزریق خواهد شد.
وی همچنین در خصوص مشکلات مربوط به تملک و آزادسازی ها اظهار داشت: باید برآورد دقیق تری صورت بگیرد و با عدد و رقم این کار از طریق سازمان برنامه انجام شود.
کدخدازاده در مورد پرداخت مطالبات پیمانکاران نیز به امکان در اختیاز گذاشتن اسناد خزانه برای بخشی از مطالبات اشاره کرد و گفت: می توانیم از نقدینگی در کنار اسناد خزانه برای آزادسازی های چهارراه خاکیان نیز استفاده کنیم.
وی با اذعان به ضرورت تقویت اعتبارات به منظور تسریع و پیشبرد پروژه ها، محورهای بازدید شده را محورهایی مهم و ترانزیتی توصیف کرد.
امام جمعه صومعه سرا: دلخوش مایه دلخوشی مردم است
امام جمعه صومعه سرا نیز طی سخنانی به خدمات چشمگیر حوزه راه سازی اشاره کرد و گفت: علی رغم مشکلات فراوان، کار و تلاش در برخی دستگاه ها دیده می شود که یکی از این دستگاه ها راه و شهرسازی است.
حجت الاسلام محمد مهدی راشدی نوری همچنین با قدردانی از زحمات سید کاظم دلخوش تصریح کرد: نماینده صومعه سرا دل همه را خوشحال می کند. مردم با پیگیری های دکتر دلخوش امیدوار می شوند و آقای دلخوش مایه دلخوشی مردم صومعه سرا است.
در این برنامه همچنین سید محمدی فرماندار صومعه سرا، کیانی فر شهردار این شهر، کلهری مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های منطقه شمال کشور، پردل نژاد مدیر حوزه طرح های شرکت زیرساخت و توسعه در گیلان و جمعی از مدیران حضور داشتند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code