مدیر تعاون روستایی گیلان خبر داد:
۱۳۹۹/۰۷/۱۵ ۱۷:۱۰ چاپ

مدیر تعاون روستایی گیلان گفت: در نیمه نخست امسال افزون بر ۱۰۳ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و نهاده ها از کشاورزان استان خریداری شده است.

 

گیل خبر/ رامین گیلانشاهی اظهار داشت: این میزان محصولات کشاورزی به ارزش اقتصادی بالغ بر چهار هزار و ۸۰ میلیارد ریال به صورت توافقی،

تضمینی- مباشرتی و حمایتی، با هدف حمایت از کشاورزان و روستاییان تولیدکننده محصولات کشاورزی و دامی و برای تامین مایحتاج اعضای تعاونی ها، عرضه در فروشگاه ها، غرفه و مراکز عرضه محصولات کشاورزی برای مصرف شهروندان در گیلان توسط شبکه تعاونی های روستایی، کشاورزی و تولید استان خریداری شده است.

وی افزود: در جریان خریدهای تضمینی- مباشرتی، توافقی و حمایتی انواع محصولات توسط شبکه تعاونی های تحت نظارت مدیریت تعاون روستایی گیلان، تا پایان شهریور ماه امسال، در خرید تضمینی- مباشرتی، یک هزار و ۱۷۱ تن گندم به ارزش اقتصادی افزون بر ۲۹ میلیارد ریال از گندمکاران گیلان خریداری شده است.

مدیر تعاون روستایی گیلان با بیان اینکه در نیمه نخست امسال میزان خرید و فروش های توافقی محصولات کشاورزی و دامی به بیش از ۱۰۰ هزار تن و به ارزش سه هزار و ۹۹۱ میلیارد ریال رسیده اظهار داشت: دو هزار و ۸۴۵ تن انواع گوشت سفید و قرمز به ارزش اقتصادی ۳۳۶ میلیارد ریال و ۱۳ هزار تن شیر به ارزش ۳۲۲ میلیارد ریال از جمله این محصولات است.

وی خاطر نشان کرد: سایر محصولات کشاورزی و دامی در چرخه خرید و فروش توافقی برنج، شلتوک برنج، دانه ذرت، جو، سبوس، کنجاله، سویا، چای خشک، سیب زمینی، پیاز، گوجه فرنگی، خرما و غیره به میزان ۸۵ هزار تن و به ارزش سه هزار و ۳۳۳ میلیارد ریال را شامل می شود.

گیلانشاهی با بیان اینکه امسال برای دومین سال پیاپی برای حمایت از صنعت نوغانداری، شبکه تعاون روستایی در امر خرید توافقی پیله ابریشم فعال بوده ، اضافه کرد: پنج هزار و ۲۹۴ کیلوگرم پیله تر ابریشم از نوغانداران شهرستان های رشت، لنگرود، سیاهکل و شفت خریداری شده است.

مدیر تعاون روستایی گیلان بیان داشت: شبکه تعاونی های روستایی استان گیلان در حوزه ارائه خدمات توزیع آرد شهری، روستایی و پخت خانگی در نیمه نخست امسال، ۷۳ هزار تن آرد روستایی، شهری را در قالب طرح کاردکس توزیع کرده است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code